HomeΚΡΗΤΗΜαθητές καταγράφουν ταξιδιωτικές εμπειρίες

Μαθητές καταγράφουν ταξιδιωτικές εμπειρίες

Στην Ισπανία το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου για το πρόγραμμα Erasmus

Διαφήμιση

Έντεκα μαθητές του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου ταξίδεψαν στη Μούρθια (Ισπανία) και στο σχολείο IES Francisco Salzillo, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «El español: pasaporte entre culturas» (Τα Ισπανικά, διαβατήριο μεταξύ των πολιτισμών). Το πρόγραμμα επιχορηγείται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Η μετακίνηση και φιλοξενία των μαθητών πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης Διεθνικής Δραστηριότητας μάθησης και διδασκαλίας (5-10 Μαρτίου 2017) και τους συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Κασσωτάκη, Μαρία Πιτσάκη, Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος.

Τις εντυπώσεις τους από αυτή την εβδομάδα ανταλλαγής, μας μεταφέρουν οι ίδιοι οι μαθητές:

• Δευτέρα 6 Μαρτίου

H Δευτέρα ήταν η πρώτη μέρα δραστηριοτήτων του προγράμματος Erasmus+. Όλα τα παιδιά συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο IES Francisco Salzillo στις 8:30. Από εκεί κατευθυνθήκαμε με τα πόδια στο Δημαρχείο της Alcantarilla όπου βγάλαμε φωτογραφίες και παρακολουθήσαμε το καλωσόρισμα του δημάρχου, D. Joaquin Buendía Gómez. Στο τέλος της ομιλίας μας πρόσφεραν αναμνηστικά δώρα και παραδοσιακά εδέσματα. Στη συνέχεια, επιστρέψαμε στο σχολείο όπου πήραμε πρωινό στην καντίνα του σχολείου. Μετά το πρωινό, συμμετείχαμε σε ένα μάθημα Ιστορίας. Εκεί παρακολουθήσαμε την παράδοση της καθηγήτριας, χωριστήκαμε σε ομάδες με παιδιά και από τις τρεις χώρες και απαντήσαμε σχετικά ερωτηματολόγια. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών που ήταν το επόμενο μάθημα που παρακολουθήσαμε. Οι Ισπανοί μαθητές επεξεργάζονταν αρχαία ελληνικά κείμενα, μάλιστα χρησιμοποιώντας την ερασμιακή προφορά. Το μεσημέρι αφού φάγαμε ο καθένας στο σπίτι του, αρχίσαμε τις προετοιμασίες για τον Διαγωνισμό Ευρωπαϊκής κουζίνας της επόμενης ημέρας. Η παρασκευή του φαγητού ήταν μια πολύ ευχάριστη διαδικασία. Το βράδυ βγήκαμε έξω και περάσαμε πολύ όμορφα.

Κάλλια Λαδουκάκη, Νεκταρία Κοκολάκη

• Τρίτη 7 Μαρτίου

Η μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα Βιολογίας όπου συλλέξαμε δείγματα από καθημερινά αντικείμενα, με σκοπό να διαπιστώσουμε την ποσότητα των βακτηρίων που βρίσκονται ανάμεσα μας, αποσκοπώντας στην καλύτερη κατανόηση του μικρόκοσμου του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Έπειτα, διεξάχθηκε ένα πείραμά γύρω από τις μεταδοτικές ασθένειες και πώς προκύπτει η διάδοση των ιών. Εν συνέχεια, παρακολουθήσαμε το μάθημα της Γυμναστικής˙ χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το άθλημα προτίμησης. Η πλειοψηφία των αγοριών επέλεξαν ποδόσφαιρο (futsal) και ακολούθησε μια επική αναμέτρηση μεταξύ Ισπανών και Ελλήνων με την τελική επικράτηση των Ελλήνων όπου ανέδειξαν τις ικανότητές τους και επιβεβαίωσαν την αξία τους στο άθλημα του ποδοσφαίρου.

Την υπόλοιπη μας ημέρα στον χώρο του σχολείου παρουσιάσαμε τα παραδοσιακά φαγητά που είχαμε προετοιμάσει την προηγούμενη μέρα με τους συνεργάτες μας του Erasmus+ (Φιλανδούς και Ισπανούς), για τον διαγωνισμό Ευρωπαϊκής κουζίνας. Δοκιμάσαμε εκπληκτικές δημιουργίες των μαθητών, όπως migas, paparajotes, morcillas κ.α., με πρωταγωνιστές ελληνικές, μουρθιάνικες και φινλανδικές γεύσεις. Η ημέρα αυτή μας έφερε πιο κοντά λόγω της ανταλλαγής πολιτισμών που βιώσαμε. Τελειώνοντας την μέρα μας, επιστρέψαμε στα σπίτια των παιδιών που μας φιλοξενούσαν για την μεσημεριανή σιέστα, όντας εξουθενωμένοι από την μεγάλη μέρα που περάσαμε.

Ελευθέριος Μανουσάκης, Γεώργιος Στεφανουδάκης

peiramatiko-lykeio-ispania

• Τετάρτη 8 Μαρτίου

Άλλη μια μέρα ξεκίνησε με τους Έλληνες μαθητές να απολαμβάνουν τη διαμονή τους στην πανέμορφη Alcantarilla. Το πρωί λοιπόν, στο σχολείο παρακολουθήσαμε τις πρόβες για την επικείμενη γιορτή που είχε τίτλο «Lorca, desde Murcia hasta la luna (Ο Λόρκα, από τη Μούρθια μέχρι τη σελήνη)». Έπειτα, η γιορτή ξεκίνησε με τον συγκινητικό λόγο της διευθύντριας του σχολείου, Purificación Martínez Carrillo, και τον εγκωμιαστικό λόγο του Δημάρχου της Alcantarilla. Κατόπιν, το γεγονός ότι ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στη Valencia, Manuel Serrano Espinosa, απευθύνθηκε σε εμάς στην ελληνική γλώσσα μας συγκίνησε ιδιαίτερα. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε τα δρώμενα της εκδήλωσης η οποία περιελάμβανε βίντεο από μαθητές κάθε εθνικότητας, τραγούδια συνοδευόμενα είτε από ήχους διάφορων μουσικών οργάνων είτε από μικρές θεατρικές πράξεις, ενώ το παραδοσιακό φλαμένγκο μάγεψε τους παρευρισκομένους. Τέλος, η γιορτή ολοκληρώθηκε με τραγούδια των φιλοξενούμενων Ελλήνων μαθητών στα ελληνικά και των μαθητών ΑΜΕΑ του ισπανικού σχολείου.

Ακολούθησε επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο “Museo de la Huerta”, όπου ήρθαμε σε επαφή με την παράδοση του τόπου. Στη συνέχεια, η υπόλοιπη ημέρα εξελίχθηκε διαφορετικά για κάθε μαθητή, με επισκέψεις στο ‘Plaza de Torros”, στο εμπορικό κέντρο και στο κέντρο της Murcia. Τις βραδινές ώρες, κάποια παιδιά πήγαν στον χώρο του bowling για την παρακολούθηση ποδοσφαιρικού αγώνα είτε για δείπνο στο σπίτι και ομαδικά παιχνίδια.

Σταυρούλα Τσαγκαράκη, Κώστας Πατεράκης, Ερμιόνη Παπανικολάου

• Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

Μαζευτήκαμε νωρίς στις 9.00 π.μ. στο σχολείο, ώστε να φύγουμε με τα λεωφορεία με προορισμό την Νέα Καρχηδόνα (Cartagena). Εκεί, επισκεφτήκαμε το Ρωμαϊκό Θέατρο και με την βοήθεια ενός ξεναγού μπορέσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε προηγουμένως. Μετά την ξενάγηση, είχαμε μια ώρα στην διάθεση μας να περιτριγυρίσουμε στους δρόμους της Νέας Καρχηδόνας. Κατά τις 14.30 μ.μ, πήγαμε στο Μουσείο Υποβρύχιας Αρχαιολογίας της Νέας Καρχηδόνας (Museo National de Arqueología Subacuática), όπου παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τα ευρήματα του Μουσείου και είδαμε τα αρχαία μνημεία τους. Το μεσημέρι, φύγαμε από την Νέα Καρχηδόνα και πήγαμε σε ένα εστιατόριο στο ακρωτήρι του Cabo de Palos. Εκεί, απολαύσαμε την υπέροχη θέα και περιοχή, κάναμε βόλτα στον Φάρο και ακόμη και στην παραλία με τα μαγευτικά νερά. Τέλος, στις 17.00 μ.μ., φύγαμε για την Alcantarilla.

Αλεξάνδρα Γκουραντιάν, Γεωργία Ζαχαριουδάκη

• Παρασκευή 10 Μαρτίου

Συναντηθήκαμε το πρωί της Παρασκευής στη βιβλιοθήκη της Alcantarilla, αποχαιρετήσαμε τις οικογένειες, καθώς και τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για τη Μαδρίτη. Στην μεγαλοπρεπή πρωτεύουσα της Ιβηρικής χερσονήσου ξεναγηθήκαμε με το mini bus, κάνοντας στάσεις στο στάδιο της Ρεάλ Μαδρίτης, Σαντιάγο Μπερναμπέου, και έπειτα περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης, θαυμάζοντας τις όμορφες πλατείες και τα διάφορα Υπουργικά και άλλα, κτίρια. Εν συνεχεία, επισκεφθήκαμε τον προαύλιο χώρο του Μουσείου Prado και το απέραντο πάρκο Retiro. Η τελευταία μας στάση ήταν στο αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης, όπου αναχωρήσαμε με προορισμό την Αθήνα και έπειτα το Ηράκλειο.