HomeHL-GreeceΟ δολοφόνος των ταξιτζήδων κατέστρωνε καιρό το σχέδιό του

Ο δολοφόνος των ταξιτζήδων κατέστρωνε καιρό το σχέδιό του

Η ΕΛ.ΑΣ. στήνει παγίδες και ψάχνει κάμερες

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι αναλυτές του Τμήματος Ανθρωποκτονιών γνωρίζουν ότι ο μανιακός δολοφόνος κατέστρωνε καιρό το σχέδιό του βάζοντας στο μάτι τυχαίους οδηγούς ταξί για να τους πυροβολήσει πισώπλατα στο κεφάλι. Μετασκεύασε ένα αεροβόλο όπλο σε 22άρι πιστόλι, χαρτογράφησε την ευρύτερη περιοχή της Κηφισιάς αναζητώντας τα τυφλά σημεία από κάμερες και ως τόπο του εγκλήματος όρισε την οδό Χαριλάου Τρικούπη.

Ενα σημείο που ούτε κυκλώματα παρακολούθησης υπάρχουν και προφανώς τον εξυπηρετεί στο δρομολόγιο διαφυγής. Εκείνο που δεν γνωρίζουν είναι το κίνητρο του δολοφόνου. Από πού πηγάζει η εμμονή για τους οδηγούς ταξί, τι συμβολίζουν οι τρεις σφαίρες που τους ρίχνει στο κεφάλι και γιατί δεν τους αρπάζει τα χρήματα ή τα οχήματά τους;

Η εμφάνιση serial killer στην Ελλάδα μετά από αρκετές δεκαετίες δυσκολεύει το έργο της Ασφάλειας, αν και είναι διάχυτη η εντύπωση ότι δεν είναι μακριά η μέρα που θα τον πλησιάσουν. Και αυτό γιατί εντόπισαν μικρά και πολλαπλά λάθη στις κινήσεις και τις ενέργειές του, τα οποία αν τα εκμεταλλευτούν σωστά θα φτάσουν στα ίχνη του. Ενα εξ αυτών είναι η πολύ σοβαρή πιθανότητα να χρησιμοποιεί εφαρμογές στο smartphone για να εντοπίζει οδηγούς ταξί που κινούνται στο πεδίο της εγκληματικής του δράσης και αναλόγως να επιλέγει το θύμα του.

Το σενάριο του μιμητή

Οι μέχρι τώρα έρευνες δεν έδειξαν σύνδεση των δύο θυμάτων πέρα από το γεγονός ότι δούλευαν στην ευρύτερη περιοχή της Κηφισιάς, ενώ το παρελθόν τους δεν παρουσιάζει στοιχεία που να δικαιολογούν αυτό το ξέσπασμα μίσους και εκδικητικότητας από τον «σιωπηλό δολοφόνο» με την κουκούλα και το φτιαγμένο πιστόλι.

Οι ειδικοί profilers του Ανθρωποκτονιών προσπαθούν να μπουν στο μυαλό του μανιακού για να αποκωδικοποιήσουν τη δομή της ψυχοσύνθεσής του και να εντοπίσουν τα αδύνατα σημεία του. Εξετάζουν κάθε πληροφορία για περίεργες συμπεριφορές πελατών απέναντι σε οδηγούς ταξί στη ζώνη της Κηφισιάς, αναζητούν οδηγούς ηλικίας γύρω στα 30 που άλλαξαν επάγγελμα, ενώ έχουν χαρτογραφήσει, χρησιμοποιώντας από τη μία την κατάθεση του τραυματία οδηγού και από την άλλη το GPS του δολοφονηθέντος 52χρονου, τις διαδρομές των δύο ταξί για να δουν πού υπάρχουν κάμερες μήπως και κάποια από αυτές έχει καταγράψει το πρόσωπο του δράστη. Μέχρι στιγμής, πάντως, η αναζήτηση οπτικού υλικού από κάμερες βάσει του δρομολογίου που ακολούθησε ο άτυχος 52χρονος ταξιτζής δεν έχει δώσει κάτι σημαντικό.

Ακόμα και στην παγκόσμια βιβλιογραφία έχουν ανατρέξει οι αναλυτές της ΕΛ.ΑΣ. προκειμένου να δουν αν ο Ελληνας μανιακός έχει κοπιάρει κάποιον serial killer του εξωτερικού και αποτελεί περίπτωση μιμητή. Και διαπίστωσαν ότι στις αρχές της δεκαετίας του ’90 υπήρξε στη Νέα Υόρκη ένας δολοφόνος που έβαζε στο μάτι οδηγούς ταξί. Μάλιστα, η μέθοδος είναι παρόμοια, αφού ο μανιακός που είχε δολοφονήσει τότε επτά οδηγούς εντόπιζε τα θύματά του μέσω τηλεφωνικής κλήσης, καθόταν στο πίσω δεξί κάθισμα, δεν μιλούσε πολύ και ζητούσε πάντα να τον μεταφέρουν σε συγκεκριμένες διευθύνσεις.

Στη συνέχεια και μόλις το ταξί πλησίαζε σε σκοτεινά στενά του Μπρονξ, σήκωνε το 22άρι πιστόλι που κουβαλούσε, στόχευε στο κεφάλι και πατούσε τη σκανδάλη. Οπως δηλαδή και ο serial killer της Κηφισιάς… Η υπόθεση είχε λάβει τεράστιες διαστάσεις, ενώ στο Διαδίκτυο υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα για τον συγκεκριμένο serial killer ο οποίος δεν συνελήφθη ποτέ. Είναι ίσως η μοναδική περίπτωση στα παγκόσμια αστυνομικά χρονικά serial killer με θύματα οδηγούς ταξί.. Μάλιστα ήταν τέτοιος ο τρόμος και η υστερία των οδηγών για τον μανιακό με το 22άρι που καλούσε και έκλεινε από ραδιοταξί τα θύματά του για να τους πάρει με σφαίρες τη ζωή που πολλοί αναγκάστηκαν να αφήσουν το τιμόνι. Αξιωματικοί της Ασφάλειας, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εξηγούν ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Ακόμα και αυτό -το ακραίο για τα ελληνικά δεδομένα- που θέλει τον νεαρό serial killer της Κηφισιάς να είναι μιμητής του μανιακού της Νέας Υόρκης.

Τα μέχρι στιγμής στοιχεία για τον μανιακό της Κηφισιάς δίνουν το προφίλ ενός συνηθισμένου νεαρού που δεν ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος, χαρακτηριστικό που του δίνει το πλεονέκτημα να ελίσσεται και να κινείται άνετα στους κεντρικούς δρόμους της Κηφισιάς χωρίς να τραβά την προσοχή. Οπως περιγράφουν αξιωματικοί της Ασφάλειας, ο serial killer είναι ένα άτομο γύρω στα 30. Ελληνας ή αλλοδαπός που μιλάει άπταιστα ελληνικά, με ύψος λίγο πάνω από το 1,70 και αδύνατος με αθλητική περιβολή και κουκούλα για να κρύβει το πρόσωπό του. Δεν μιλάει πολύ και παρουσιάζει το προφίλ ενός ατόμου που δεν προκαλεί φόβο και υποψίες. Για αυτό, άλλωστε, και ο πρώτος οδηγός δεν μπήκε καν στον κόπο να τον παρατηρήσει καλύτερα όταν επιβιβάστηκε στο ταξί του και κάθισε σιωπηλός στο πίσω δεξί κάθισμα.

Θεωρείται επικρατέστερο το ενδεχόμενο να είναι κάτοικος της περιοχής όχι μόνο γιατί γνώριζε καλά τους δρόμους, αλλά γιατί μετά τα δύο συμβάντα στις 11 και 28 Φεβρουαρίου εξαφανίστηκε από την οδό Χαριλάου Τρικούπη χωρίς κανένας να δει το παραμικρό. Σαν να άνοιξε η γη να τον κατάπιε, γεγονός που κάνει τους αστυνομικούς να θεωρούν πολύ πιθανό το ενδεχόμενο είτε να διαθέτει σπίτι στην περιοχή, είτε «καβάντζα», είτε ακόμη και μηχανή για να μπορεί να εξαφανίζεται στο σκοτάδι. Στην πρώτη περίπτωση ο 32χρονος οδηγός επιβίβασε τον μανιακό από την περιοχή της Νέας Ερυθραίας, ενώ στη δεύτερη ο άτυχος 52χρονος από την περιοχή του Ζηρίνειου. Και στις δύο περιπτώσεις έκατσε πίσω δεξιά έτσι ώστε ο οδηγός να μην έχει οπτική επαφή στις κινήσεις του για να μπορεί να τον αιφνιδιάσει και το μόνο που είπε ήταν λίγες λέξεις για τον προορισμό του: «Στην οδό Χαριλάου Τρικούπη».

Το σημείο αυτό αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο για τις έρευνές των Αρχών, καθώς αποτελεί το σημείο όπου πραγματοποιήθηκαν οι δύο επιθέσεις και οι αστυνομικοί εκτιμούν ότι ειδικά στη δεύτερη περίπτωση ο δράστης έχει αφήσει πίσω του στοιχεία που θα αποδειχτούν πολύτιμα στην έρευνα των αστυνομικών.

Αυτό που προσπαθούν να απαντήσουν για να φτάσουν στο κίνητρο του δολοφόνου είναι γιατί μισεί σε βαθμό θανάτου οποιονδήποτε οδηγό ταξί. Τι λόγους έχει να θέλει να σβήσει το μίσος του με αίμα; Είναι πρώην οδηγός ταξί που για κάποιον λόγο βρέθηκε στα άκρα με συναδέλφους του ή βγήκε εκτός επαγγέλματος; Μήπως ήταν πελάτης και συνέβη κάτι τόσο δυνατό που τον στιγμάτισε; Το μόνο σίγουρο είναι ότι με το να τους πυροβολεί τρεις φορές στο κεφάλι σημαίνει ότι τρέφει μεγάλος μίσος για τους οδηγούς.

Το αεροβόλο και ο τόρνος

Ενα δεύτερο σημείο στο οποίο επικεντρώνονται οι αστυνομικοί προκειμένου να φτιάξουν το προφίλ του είναι το είδος του όπλου που χρησιμοποιεί. Δεν αγόρασε κάποιο περίστροφο ή πιστόλι από τη μαύρη αγορά, αλλά προτίμησε, σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, να αγοράσει ένα αεροβόλο των 100 ευρώ και στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το Διαδίκτυο και έναν μίνι τόρνο, να το μετατρέψει σε πιστόλι που παίρνει βολίδες 6,35 mm (22 mm auto) και πάνω του να προσαρμόσει ένα είδος σιγαστήρα. Με τον τρόπο αυτό έχασε μεν το 50% της δύναμης της σφαίρας, όμως δεν άφησε κανένα ίχνος όπως θα γινόταν στην περίπτωση της αγοράς ενός όπλου ακόμα και από τη μαύρη αγορά, όπου θα μπορούσε κάποιο στόμα να ανοίξει και να αποκαλύψει την ταυτότητά του. Το δεύτερο ενδεχόμενο έχει να κάνει με το γεγονός ότι στην πιάτσα των παρανόμων το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά με τη χρήση τέτοιου είδους παραποιημένων όπλων, κυρίως σε περιπτώσεις ληστειών. Τα «λαγωνικά» της Ασφάλειας προσπαθούν να μάθουν πληροφορίες για το αν το τελευταίο διάστημα υπήρξε ενδιαφέρον από κάποιον για την προμήθεια ενός τέτοιου όπλου που προέρχεται κυρίως από τη βουλγαρική αγορά.

Πάντως, αν και ο δράστης προσέχει την κάθε λεπτομέρεια, οι αξιωματικοί του Ανθρωποκτονιών εκτιμούν ότι έχει κάνει κάποια μικρά αλλά σημαντικά λάθη, όπως το ενδεχόμενο να χρησιμοποίησε κάποιες από τις εφαρμογές ανεύρεσης και επιλογής ταξί από το smartphone του. Το να καταφέρουν, όμως, οι αστυνομικοί να διαπιστώσουν αν άφησε ίχνη είναι μια διαδικασία αρκετά χρονοβόρα.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση