HomeΚΡΗΤΗΑντώνης Καράτζης: Επιχειρείν χωρίς ρίσκο δεν υπάρχει

Αντώνης Καράτζης: Επιχειρείν χωρίς ρίσκο δεν υπάρχει

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, το «άνοιγμα» στην αγορά ενέργειας και η άνοδος του κλάδου των πλαστικών.

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έκλεισε το 2016 για τον Όμιλο Καράτζη, ο οποίος τιμήθηκε με το «Βραβείο Επίδοσης στον Διεθνή Οικονομικό Στίβο» στο πλαίσιο των  Βραβείων Κούρος, ενώ παράλληλα διακρίθηκε στην κατηγορία «Ανάπτυξη Αγορών» των Growth Awards, τα πρώτα βραβεία επιχειρηματικής αριστείας, που διοργανώθηκαν πρώτη φορά φέτος από τη Eurobank και την Grant Thornton.

Ο Όμιλος που δεν σταμάτησε να επενδύει μέσα στην κρίση, φλερτάρει με δύο νέες αγορές του εξωτερικού στη Γηραιά Ήπειρο στις οποίες στοχεύει να ανοίξει θυγατρικές εταιρείες ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο τη διεθνή επιρροή του, μπαίνει δυναμικά στον κλάδο της ενέργειας και διευρύνει το portfolio του στον τομέα της ξενοδοχείας.

«Στόχος μας είναι η μια θυγατρική να έχει ανοίξει μέσα στο 2017. Είμαστε μια εξωστρεφής επιχείρηση που έχει παρουσία σε 64 χώρες και θυγατρικές σε Γερμανία, Ιταλία, Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία» αναφέρει σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο fortunegreece.com ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Καράτζη Α.Ε., Αντώνης Καράτζης, προσθέτοντας πως το 2016 θα κλείσει με αύξηση 10% σε τζίρο, EBITDA και καθαρά κέρδη, ενώ αντίστοιχο ποσοστό ανόδου προβλέπεται και για την τρέχουσα χρονιά, με σημαντική ενίσχυση από την καινούρια επένδυση στον ενεργειακό κλάδο.

«Δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή για την επιτυχία. Προσωπικά αυτό που με έχει βοηθήσει να εξελιχθώ επαγγελματικά είναι το πάθος για τη δουλειά μου. Αυτό που ξεχωρίζει τον επιχειρηματία από τον καλό manager είναι η πυγμή του να πάρει την κατάλληλη στιγμή το ρίσκο. Κακά τα ψέματα, επιχειρείν χωρίς ρίσκο δεν υπάρχει» αναφέρει.

Αυτή είναι και η φιλοσοφία που συντροφεύει στη ζωή του τον επιχειρηματία, βασική πεποίθηση του οποίου είναι πως αν κάποιος κάνει θυσίες και έχει και λίγη τύχη μπορεί να προσφέρει πολλά και σπουδαία πράγματα στην αγορά.

karatzis1

Τα δύο βραβεία που παρέλαβε ο Όμιλος μέσα σε μια εβδομάδα αποτέλεσαν έκπληξη για τη διοίκηση, αλλά ταυτοχρόνως και επιβράβευση της προσπάθειας και της επιμονής που δείχνει τα τελευταία χρόνια.

«Οι διακρίσεις μας κολακεύουν γιατί είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. Ανέδειξαν τα εξωστρεφή χαρακτηριστικά ενός Ομίλου που δραστηριοποιείται σε πολλούς κλάδους, υλοποιεί σοβαρές επενδύσεις, κάνει «ανοίγματα» σε νέους τομείς, όπως αυτός των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και έτσι θα συνεχίσουμε.

Καθημερινά καταβάλλουμε πολύ κόπο, λείπουμε πολύ συχνά από τα σπίτια μας και γνωρίζουμε καλά πώς για να πετύχει κανείς, απαιτείται να έχει ευελιξία και να είναι έτοιμος να μεταλλαχθεί».

Παραδέχεται δε πως τα τελευταία χρόνια η αρνητική διαφήμιση της Ελλάδας ήταν τρομερή και πως οι Έλληνες επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να παίξουν το ρόλο του Πρέσβη της Ελλάδας για να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και να πείσουν ότι όσα ακούγονται είναι υπερβολές και δεν ισχύουν.

Συνεχίζει λέγοντας πως τα capital controls επηρέασαν και τον Όμιλο Καράτζη ο οποίος χρειάστηκε 2-3 μήνες για να καταλάβει τι συμβαίνει και να βρει ξανά τα πατήματά του. «Ευτυχώς είχαμε καταθέσεις στο εξωτερικό οπότε δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Σε ότι αφορά τον κλάδο του πλαστικού θα έλεγα ότι μέσα στην κρίση αναπτύχθηκε αφού οι σοβαρές εταιρείες ενίσχυσαν σημαντικά τις εξαγωγές τους».

Ντεμπούτο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Ο Ιανουάριος θα αποτελέσει το πρώτο «crash test» για την ΚΕΝ Α.Ε., την εταιρεία του Ομίλου Καράτζη που κάνει ντεμπούτο στην αγορά ως εναλλακτικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας και διεκδικεί δειλά – δειλά κομμάτι από την πίτα.

Όπως μας εξηγεί ο Αντώνης Καράτζης το πιο πιθανό είναι να δοθεί παράταση αναφορικά με την αποδέσμευση του 51% από τη ΔΕΗ που έχει οριστεί για το 2020. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική αγορά δεν φαίνεται να είναι ακόμα έτοιμη ως προς την αλλαγή παρόχου, αλλά ευελπιστεί πως μέσα στην τρέχουσα χρονιά θα αρχίσει να στρώνεται το έδαφος για τη μεταστροφή των καταναλωτών σε ιδιωτικές εταιρείες.

karatzis4

«Δεν πιστεύω ότι θα δούμε φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης όπως αυτά που συνέβησαν στον κλάδο της κινητής και της σταθερής τηλεφωνίας.

Η αγορά ρεύματος είναι πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος και αγγίζει σχεδόν τα 10 δις ευρώ, όταν η αντίστοιχη της κινητής-σταθερής τηλεφωνίας ανέρχεται σε 2,7δισ ευρώ, Μέσα στην επόμενη πενταετία πιστεύω ότι τα πράγματα θα έχουν ξεκαθαρίσει».

karatzis3

Ανακαίνιση του Nana Beach και δημιουργία ενός νέου υπερπολυτελούς ξενοδοχείου
Για την τρέχουσα χρονιά ο Όμιλος Καράτζη «φουλάρει τις μηχανές» για την ανακαίνιση του Nana Beach, ενός πεντάστερου ξενοδοχείου στο οποίο αναμένεται να προστεθεί ένα a la cart πολυνησιακό εστιατόριο, ενώ παράλληλα χτίζεται πάνω στη θάλασσα ένα καινούριο ξενοδοχείο με 120 κλίνες, το 95% των οποίων θα συνοδεύεται και από ιδιωτική πισίνα.

«Στοχεύουμε σε υψηλού επιπέδου τουρίστες κυρίως Άγγλους, Ρώσους και τουρίστες από την Ανατολική Ευρώπη, ενώ χτίζουμε συνεργασίες με συγκεκριμένους tour operators από τη Γερμανία.

Αρκετά δυναμική αγορά εμφανίζεται να είναι η Ουκρανική που για τους δικούς της οικονομικό-πολιτικούς λόγους κάνει κινήσεις προς Δυσμάς. Εμείς καλούμαστε να παρέχουμε ιδιωτικότητα, έτσι ώστε οι πελάτες αυτής της κατηγορίας να κάνουν διακοπές χωρίς να τους ενοχλεί κανείς και φυσικά υψηλού επιπέδου υπηρεσίες».

karatzis5

Ο κ. Καράτζης δηλώνει πως εταιρείες τύπου Airbnb δεν απειλούν τη δραστηριότητα των ξενοδόχων ενός νησιού με ισχυρό brand name, όπως είναι η Κρήτη, και αυτό γιατί το τουριστικό της προϊόν στηρίζεται κυρίως στον οργανωμένο τουρισμό.

«Αυτή τη στιγμή αυτό που πρέπει να κοιτάξουμε είναι να μην χάσουμε σαν Ελλάδα τον χαρακτήρα του «value for money» προορισμού και δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η αλήθεια είναι πώς πουλάγαμε ακριβότερα από όσο θα έπρεπε αυτό που προσφέραμε».

Όσο για τις δυσάρεστες εκτιμήσεις που θέλουν τα κρουαζιερόπλοια να μας βγάζουν εκτός τουριστικού χάρτη το 2017, λόγω των οικονομικών εξελίξεων στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και των γεωπολιτικών αναταραχών στην ευρύτερη γειτονική περιοχή, ο κ. Καράτζης τονίζει πως οι προβλέψεις για τον εισερχόμενο τουρισμό στην Κρήτη δείχνουν αύξηση 10% στον κλάδο της κρουαζιέρας και 3% εν γένει .

fortunegreece.com