HomeΓΝΩΜΕΣΓ. Τρούλης: “Απάντηση στην απόφαση της ΚΕΔΕ για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο”

Γ. Τρούλης: “Απάντηση στην απόφαση της ΚΕΔΕ για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο”

Τα νηπιαγωγεία στηρίζονται από εκπαιδευτικούς και γονείς

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σύμφωνα με την απόφαση του Τακτικού συνεδρίου 2016 της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων της Ελλάδας) μεταξύ των προτάσεων και αιτημάτων των τοπικών αρχόντων περιλαμβάνονται 12 Μεταρρυθμίσεις.

Εκτιμούν ότι η νέα διοικητική μεταρρύθμιση δεν μπορεί πλέον να αφορά μόνο την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά το συνολικό διοικητικό σύστημα της χώρας: Κεντρική και Αποκεντρωμένη Διοίκηση – Περιφέρειες – Δήμους. Για το λόγο αποφάσισε να προτείνει στην Κυβέρνηση, τα κοινοβουλευτικά πολιτικά κόμματα, τους κοινωνικούς φορείς και την κοινωνία τις 12 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΤΟΜΕΣ για ένα Ισχυρό Επιτελικό Κράτος με ενισχυμένο το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ανάπτυξη και την Κοινωνική Συνοχή!!

Η πρώτη μεταρρύθμιση-απορύθμιση που προτείνεται είναι: «Μεταφορά συγκροτημένων δομών στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών αυτών θα υπάγονται διοικητικά στο Δήμο, αλλά θα διατηρούν όλα τα δικαιώματα των υπαλλήλων του αντίστοιχου φορέα… Ενδεικτικά παραδείγματα παρόμοιας αποκέντρωσης κατά το παρελθόν, είναι η μεταφορά των προνοιακών δομών (παιδικοί σταθμοί) και των αθλητικών κέντρων στους Δήμους. Ενδεικτικά, τέτοιες κρατικές δομές, που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια τοπική διοίκηση, είναι οι ακόλουθες: Κοινωνικά ιδρύματα, τα νηπιαγωγεία, τα γραφεία ΟΑΕΔ και οι υπηρεσίες του ΟΣΚ…»

Εδώ θα λέγαμε ότι η λαϊκή έκφραση «Εκεί που μας χρωστούσανε μας πήραν και το βόδι» ταιριάζει απόλυτα!!

Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν και αποτράπηκε. Η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Δημόσιας Εκπαίδευσης και συνάμα εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής του κεντρικού Κράτους.

Παράλληλα, οι Νηπιαγωγοί επιτελούν επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο με βάση τα επίσημα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και την παιδαγωγική τους κατάρτιση. Κατά συνέπεια, κανένα επιστημονικό και ποιοτικό υπόβαθρο δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη πρόταση των Δημάρχων της ΚΕΔΕ.

Αντιθέτως, το κίνητρο προφανώς είναι η οικονομική διαχείριση νέων πόρων και η «αναβάθμιση» των καθηκόντων τους.

Ωστόσο, αυτό δεν θα γίνει εις βάρος του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.

Τα Νηπιαγωγεία λειτουργούν και στηρίζονται από το μεράκι και την ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών και τη στήριξη των γονέων. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν πρόκειται να δεχθεί να υλοποιηθεί αυτή η πρόταση και απευθυνόμαστε κι εμείς στην Κυβέρνηση, τα κοινοβουλευτικά πολιτικά κόμματα, τους κοινωνικούς φορείς και την κοινωνία αλλά κυρίως στον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει στην ΚΕΔΕ, να προχωρήσει άμεσα σε θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενταγμένης σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμού και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Αναρωτιόμαστε τι λένε τα κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που ελέγχουν την ΚΕΔΕ, ποια είναι η θέση τους και ποια είναι η άποψη των ομοϊδεατών παρατάξεών τους ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ-ΠΑΣΚ; Χορτάσαμε από λόγια και ανακοινώσεις, χορτάσαμε από την επιφάνεια και την υποκρισία!! Το εκπαιδευτικό κίνημα για άλλη μια φορά θα βάλει τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Η Δημόσια Εκπαίδευση όπως η υγεία και η πρόνοια είναι αγαθό για όλα τα παιδιά-πολίτες και όχι εμπόρευμα. Χωρίς να χαριζόμαστε σε κανέναν προσπαθούμε να εκφράσουμε την αλήθεια και από ποιους πραγματικά κινδυνεύουμε, φανερούς ή μη φανερούς. Χωρίς καμία διάθεση σκοπιμότητας, χωρίς καμία διάθεση συμπολίτευσης ή αντιπολίτευσης προσπαθούμε να λέμε την αλήθεια και αγωνιζόμαστε για τη διαφύλαξη του Δημόσιου χαρακτήρα του Δημ. Σχολείου και του Νηπιαγωγείου. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Διαφήμιση
Διαφήμιση