HomeΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το 7μηνο

Αυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το 7μηνο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με ρυθμό ανάπτυξης 14,2% «έτρεξε» η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια του φετινού επταμήνου (Ιανουάριος – Ιούλιος). Συγκεκριμένα, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, διακινήθηκαν συνολικά 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,76 εκατ. το αντίστοιχο επτάμηνο του 2015, ενώ τους επόμενους μήνες, μετά και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ από τον κινεζικό κολοσσό, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, δεδομένου ότι θα ενοποιούνται και τα στοιχεία από την Προβλήτα Ι που ανήκει στον ΟΛΠ.

Η επίδοση του φετινού επταμήνου διατηρεί αμετάβλητο και τον φετινό στόχο της διοίκησης για αύξηση της σχετικής δραστηριότητας σε περίπου 3,2 – 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, έναντι 3 εκατ. που διακινήθηκαν το 2015, χωρίς να αποκλείεται μάλιστα να υπερκεραστεί η σχετική πρόβλεψη. Αλλωστε, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι μηνιαίες επιδόσεις της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά, συνεχώς καταγράφουν νέα ιστορικά υψηλά. Συγκεκριμένα, τον φετινό Ιούλιο διακινήθηκαν συνολικά 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 280,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πρόκειται για μέγεθος αυξημένο κατά 15,2%, το οποίο μάλιστα συνιστά και νέο ιστορικό υψηλό, από την έναρξη της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Ανάλογο ρεκόρ είχε σημειωθεί και τον προηγούμενο μήνα (Ιούνιος 2016), όταν είχαν διακινηθεί συνολικά 314.000 εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, στελέχη της ΣΕΠ εκτιμούν ότι αν δεν είχαν παρουσιαστεί τα φετινά προβλήματα με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις και κυρίως με το «μπλόκο» στον κόμβο της Ειδομένης, είναι πιθανό οι φετινές επιδόσεις να ήταν ακόμα καλύτερες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εικόνα που εμφανίζουν οι υπόλοιποι από τους συνολικά 36 τερματικούς σταθμούς διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco, τόσο στην Κίνα, όσο και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, κατά το φετινό επτάμηνο διακινήθηκαν συνολικά 54 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 52,19 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, μια άνοδος της τάξεως του 3,5%, ή περίπου 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος διόλου αμελητέο, δεδομένης της υστέρησης της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.

Αναφορικά με τους σταθμούς εκτός Κίνας, κατά το επτάμηνο του τρέχοντος έτους σημειώθηκε άνοδος κατά 27,4%, σε 7,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 5,85 εκατ. που είχαν διακινηθεί κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τον Ιούλιο, η άνοδος άγγιξε το 27,7% σε 1,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 868,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια τον περυσινό Ιούλιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση αυτή οφείλεται εν μέρει και στην προσθήκη δύο νέων σταθμών, αρχής γενομένης από εκείνον στη γειτονική Τουρκία (Κumport), αλλά και εκείνον στο Μπουσάν της Νοτίου Κορέας. Με διαφορά, πάντως, τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις εκτός Κίνας δραστηριότητες είχε το λιμάνι του Πειραιά, τη στιγμή που στο Σουέζ η εκεί θυγατρική (Suez Canal Container Terminal S.A.E.) κατέγραψε ετήσια πτώση της τάξεως του 19,7% σε 1,45 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,81 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Μάλιστα, η πτώση αυτή συνεχίστηκε και τον Ιούλιο, όταν διακινήθηκαν 210,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 240.000 πριν από ένα χρόνο.

Σημειωτέον ότι η Cosco –και συνολικά η Κίνα– συνεχίζει να εφαρμόζει το μεγαλόπνοο σχέδιό της για τη δημιουργία ενός νέου «Δρόμου του Μεταξιού», που θα συνδέσει τη χώρα με τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο, ιδίως μετά και την πρόσφατη εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, η οποία ολοκληρώθηκε κι επισήμως στις 10 Αυγούστου.

Kathimerini.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση