HomeΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο μοίρασμα των ηλεκτρονικών κωδικών θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια μας

Το μοίρασμα των ηλεκτρονικών κωδικών θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια μας

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Περίπου οι μισοί (42%) Ευρωπαίοι χρήστες του Διαδικτύου παραδέχονται ότι μοιράζονται τους κωδικούς τους με κάποιον άλλον ή τους αφήνουν εκτεθειμένους σε κοινή θέα, όπου άλλοι άνθρωποι μπορούν να τους δουν, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab.

Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) παραδέχεται ότι μοιράζεται ελεύθερα τους κωδικούς πρόσβασης του με μέλη της οικογένειάς του. Το 42% έχει μοιραστεί και έχει αφήσει προσβάσιμους τους κωδικούς πρόσβασης σε τρίτους. Επίσης, ένας στους δέκα Ευρωπαίους μοιράζεται τους κωδικούς πρόσβασης με φίλους κι ένα 5% με τους συναδέλφους του.

Ακόμη, με περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) των καταναλωτών να χρησιμοποιεί μόνο ένα email για όλες τις ανάγκες του, το να μοιράζεται τον κωδικό πρόσβασής του με άλλους θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρό. Αν ο κωδικός αυτός έπεφτε σε λάθος χέρια, θα μπορούσε να ξεκλειδώσει όλες τις πληροφορίες που βρίσκονται αποθηκευμένες στο email αυτό.

Πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι παρόλο που οι καταναλωτές συμφωνούν ότι οι on line οικονομικές συναλλαγές απαιτούν έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, το 29% θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη πρόσθετης προστασίας για τα προσωπικά τους στοιχεία σύνδεσης, όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές.

Αναμένουν ότι οι ιστότοποι στους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους θα τους παρέχουν όλη την προστασία που χρειάζονται.

Σε ερώτηση σχετικά με τη σημασία των κωδικών πρόσβασης, διαπιστώθηκε ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να θεωρούν ότι οι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι για τις on line υπηρεσίες που εκτιμούν περισσότερο.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, οι ιστότοποι για τους οποίους θεωρούνται απαραίτητοι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι: οι ιστότοποι on line τραπεζικών συναλλαγών (61%), το email (42%) και τα sites κοινωνικής δικτύωσης (20%).

Η λίστα με τις τρεις πιο σημαντικές εφαρμογές ήταν σχεδόν πανομοιότυπη, με το 60% να θεωρεί ότι μεγαλύτερη ανάγκη από ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης έχουν οι εφαρμογές για online banking, το 38% για email και το 21% για sites κοινωνικής δικτύωσης.

Επίσης, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι διαδικτυακές αγορές και οι εφαρμογές πληρωμών απαιτούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, αλλά δεν αξιολογούν και τους αντίστοιχους ιστότοπους στο ίδιο επίπεδο.

Μόλις το 28% των Ευρωπαίων χρηστών θεωρεί ότι οι on line αγορές είναι μια σημαντική υπηρεσία για τους ίδιους, αν και πάνω από το ένα τρίτο (38%) θεωρεί ότι είναι δικαιολογημένος ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης.

Επιπλέον, το 34% συμφώνησε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών χρειάζονται έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, με ελαφρώς λιγότερους (27%) να αξιολογούν τις υπηρεσίες αυτές ως προσωπικά πολύτιμες.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση