HomeΚΡΗΤΗΠαρέμβαση Επιμελητηρίου για αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ηρακλείου

Παρέμβαση Επιμελητηρίου για αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ηρακλείου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την παρέμβαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού κ. Γιώργου Σταθάκη, ζητά με επιστολή του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου κ. Μανώλης Αλιφιεράκης, προκειμένου να επανέλθουν τα περυσινά δρομολόγια στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ηρακλείου με τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Ο κ. Αλιφιεράκης αναφέρεται στην επιχειρηματική συνεργασία ανάμεσα στο Ηράκλειο και τα νησιά του Αιγαίου, καθώς η Κρήτη παραμένει ο κύριος προμηθευτής τους σε αγροτικά προϊόντα και όχι μόνο και παραθέτει με αριθμούς το τεράστιο κόστος που επωμίζονται οι  Κρητικές επιχειρήσεις για την αποστολή ενός φορτηγού σε κάποιο νησί.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, για να ταξιδέψει ένα πλοίο από το Ηράκλειο στη Σαντορίνη και να επιστρέψει στο Ηράκλειο,  το κόστος φέτος είναι 1.274 ευρώ, ενώ πέρυσι το καλοκαίρι ήταν 500 ευρώ. Ο κ. Αλιφιεράκης επισημάνει ακόμη ότι, με βάση το φετινό δρομολόγιο,  το εμπόρευμα φτάνει στη Σαντορίνη μετά από 36 ώρες και το φορτηγό επιστρέφει στο Ηράκλειο μετά από τρεις ημέρες και μάλιστα μέσω Σητείας.

Η επιστολή

Αξιότιμε κύριε  Υπουργέ,

Όπως σίγουρα θα γνωρίζετε, η σύνδεση της Κρήτης με τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα καλύπτεται αυτή τη στιγμή (μετά την 15η Ιουνίου 2015) από το Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» της εταιρείας ΑΝΕΚ LINES (Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε.). Δυστυχώς όμως το δρομολόγιο που εκτελεί το συγκεκριμένο πλοίο, δεν εξυπηρετεί την μεταφορά από Κρήτη προς τις Κυκλάδες,  και  η σύνδεση του Ηρακλείου με Σαντορίνη και Μήλο,  γίνεται μια φορά κάθε Τετάρτη και  το δρομολόγιο εκτελείται μέσω Ρόδου.  Επομένως, όλες οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται  να στέλνουν τα προϊόντα τους από την Κρήτη σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, είτε μέσω Πειραιά, είτε μέσω Σητείας, κάτι που εκτός των άλλων επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος μεταφοράς και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό πολλές από αυτές που έχουν ήδη αναπτύξει συνεργασίες στους συγκεκριμένους προορισμούς.

Για παράδειγμα, μια αποστολή με προϊόντα από το Ηράκλειο στην Σαντορίνη θα φορτωθεί από το Ηράκλειο την Τετάρτη στις 12 μμ θα φτάσει στην Σαντορίνη την Πέμπτη 23:40 και θα επιστρέψει το φορτηγό στο Ηράκλειο την επόμενη Τετάρτη ή διαφορετικά θα επιστρέψει στη Σητεία (και όχι στο Ηράκλειο) το Σάββατο στις 9:30 πμ, και από εκεί οδικώς στο Ηράκλειο. Το δε  κόστος μεταφοράς στο οποίο περιλαμβάνεται και το κόστος επιστροφής του φορτηγού στο Ηράκλειο, (χωρίς ΦΠΑ), είναι 1.274€ (μέσω Σητείας). Να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο κόστος, με βάση το προηγούμενο καθεστώς –όταν το πλοίο επέστρεφε στο Ηράκλειο – ήταν 500€ .

Οι περισσότερες ανάγκες των εν λόγω νησιών σε πολλά προϊόντα καλύπτονται στο μεγαλύτερο βαθμό από επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κρήτης ενώ αυτή η ανωμαλία στους χρόνους δημιουργεί κωλύματα στην ομαλή διακίνηση προϊόντων. Το παραπάνω πρόβλημα παρουσιάζεται ακόμη εντονότερο μεσούσης της τουριστικής περιόδου και κινδυνεύουν τα τιναχτούν στον αέρα οι οικονομικές συμφωνίες, δεδομένου ότι αυτή η αύξηση του κόστους μεταφοράς αφορά αποκλειστικά τα προϊόντα της Κρήτης.

Κύριε Υπουργέ,

Η ανησυχία της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας έχει ήδη αποτυπωθεί στο Επιμελητήριο Ηρακλείου και η πρόταση η οποία έχει τεθεί για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος (και η οποία δίνει εμφανώς λύση) είναι η επαναφορά του παλαιού δρομολογίου, που ίσχυε και το Καλοκαίρι του 2014,  μέσω Ηρακλείου. Το Επιμελητήριο μας στηρίζει αυτήν την πρόταση μιας και θεωρούμε ότι θα συμβάλλει ενεργά στο να εξαλειφθεί μια σημαντική τροχοπέδη στην επιχειρηματική δραστηριότητα τόσο της Κρήτης μας όσο και των νησιών που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Συνημμένα, σας υποβάλουμε τα δρομολόγια του 2014 και του 2015 προκειμένου να διαπιστώσετε την κακοσχεδιασμένη διασύνδεση της Κρήτης και ιδιαίτερα του Ηρακλείου με τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Ελπίζουμε το συγκεκριμένο θέμα να τύχει της αμέσου προσοχής σας. Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή πληροφορία.

Διαφήμιση
Διαφήμιση