HomeΚΟΣΜΟΣΣε αναρρωτική άδεια την ημέρα της πτήσης ο μοιραίος πιλότος

Σε αναρρωτική άδεια την ημέρα της πτήσης ο μοιραίος πιλότος

Διαφήμιση

Στο στόχαστρο των επικρίσεων του ευρωπαϊκού τύπου αλλά και της οργής των συγγενών των θυμάτων του Airbus που διαλύθηκε στις γαλλικές Άλπεις βρίσκεται πλέον η Lufthansa, η μητρική εταιρεία της Germanwings, μετά την αποκάλυψη ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης έπασχε από έντονα ψυχολογικά προβλήματα που τον καθιστούσαν ακατάλληλο να πετάει ενώ την ημέρα της πτήσης είχε αναρρωτική άδεια.

Στα ερωτηματικά για τη στάση του αερομεταφορέα που προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας Bild, σύμφωνα με το οποίο ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτς είχε νοσηλευτεί στο παρελθόν σε ψυχιατρική κλινική από υπέφερε από ένα σοβαρό καταθλιπτικό επεισόδιο», ενώ και αυτή την περίοδο έπαιρνε αγωγή, έρχονται τώρα να προστεθούν και αυτά που προέκυψαν από την αποκάλυψη του εκπροσώπου της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας, ότι ο μοιραίος συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση «SIC» που σημαίνει «ειδική τακτική ιατρική εξέταση».

Ο εκπρόσωπος δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσει στην WAll Street Journal εάν η σημείωση «ειδική τακτική ιατρική εξέταση» αφορούσε την ψυχική ή την σωματική υγεία του πιλότου, διότι η πληροφορία είναι εμπιστευτικού χαρακτήρα.

Η τελευταία ιατρική εξέταση του Αντρέας Λούμπιτς χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Mιλώντας σήμερα στο γαλλικό δίκτυο iΤele, ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς κάλεσε τη Lufthansa να δώσει όλες τις πληροφορίες για τον συγκυβερνήτη της Germanwings προκειμένου οι ερευνητές να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα για τους λόγους που οδήγησαν τον Lubitz στην αποτρόπαια πράξη.

«Πρέπει να περιμένουμε να ολοκληρωθεί η έρευνα, η Δικαιοσύνη οφείλει να πει την αλήθεια στους συγγενείς των θυμάτων, αν και χθες ο εισαγγελέας έδωσε αρκετά στοιχεία που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι ήταν μια τρελή, ανεξήγητη, φρικτή πράξη», είπε χαρακτηριστικά.

Συγκλονίζουν τα ευρήματα στο σπίτι του

Οι επικρίσεις προς την Lufthansa πυροδοτήθηκαν εκ νέου μετά και τα ευρήματα των γερμανών αξιωματούχων από τα δύο σπίτια του Λούμπιτς.

Η γενική εισαγγελία του Ντίσελντορφ ανακοίνωσε ότι βρέθηκαν στοιχεία που δείχνουν ότι ο Αντρέας Λούμπιτς απέκρυψε ότι έπασχε από ασθένεια από τους εργοδότες του.

«Κατασχέθηκαν έγγραφα με ιατρικό περιεχόμενο που δείχνουν διαγνωσμένη νόσο και αντίστοιχη φαρμακευτική αγωγή από τους γιατρούς», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Το γεγονός ότι υπάρχουν ιατρικά σημειώματα που αναφέρουν ότι είναι ανίκανος προς εργασία, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, που βρέθηκαν σκισμένα, τα οποία ήταν πρόσφατα και αφορούσαν ακόμη και την ημέρα του εγκλήματος, υποστηρίζουν το συμπέρασμα, που βασίζεται στην προκαταρκτική εξέταση, ότι ο νεκρός είχε αποκρύψει την ασθένειά του από τον εργοδότη του και τους συναδέλφους του”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Τα έγγραφα βρέθηκαν κατά τις έρευνες στα σπίτια του Λούμπιτς στο Ντίσελντορφ και το Μονταμπάουρ στο κρατίδιο Ρηνανίας-Παλατινάτου.

Επίσης, ο συγκυβερνήτης της πτήσης της Germanwings Αντρέας Λούμπιτς είχε αποκρύψει ότι είχε αναρρωτική άδεια την ημέρα που πέταξε με το A-320 για να το ρίξει στις πλαγιές των Αλπεων, ανακοίνωσε η γενική εισαγγελία του Ντίσελντορφ.

Κατά την έρευνα στο σπίτι του βρέθηκαν σκισμένα έγγραφα αναρρωτικής άδειας, που περιέχουν λεπτομερή στοιχεία, και αφορούν και την ημέρα του γεγονότος, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας που δεν προσδιορίζει το είδος της ασθένειας.

Σημειώνεται πως ο Λούμπιτς δεν άφησε σημείωμα αυτοκτονίας, ενώ από την μέχρι στιγμής έρευνα δεν υπάρχουν στοιχεία που να παραπέμπουν σε πολιτικά ή θρησκευτικά κίνητρα για την ενέργειά του.

Η Γενική Εισαγγελία διευκρίνισε ότι η εξέταση των εγγράφων που έχουν βρεθεί θα διαρκέσει μερικές ημέρες.

Χθες το βράδυ, οι αστυνομικοί είχαν κάνει λόγο για «σημαντικά ευρήματα» και «ενδείξεις ψυχικής νόσου» από τα αντικείμενα που πήραν μαζί τους για διερεύνηση. Απαντήσεις αναμένεται να δώσει και ο υπολογιστής του αυτόχειρα και μαζικού δολοφόνου, όπως χαρακτηρίζεται πλέον από το σύνολο του ευρωπαϊκού τύπου.

Σε οδύνη οι πιλότοι της Germanwings

Στο μεταξύ, στις τάξεις της θυγατρικής Germanwings -οι πιλότοι της οποίας βρίσκονται άλλωστε σε συνεχή αντιπαράθεση με τη μητρική Lufthansa, συμμετέχοντας σε όλες τις απεργιακές κινητοποιήσεις των τελευταίων μηνών- σημειώθηκε το περασμένο διήμερο μια «μίνι ανταρσία», καθώς πιλότοι και πλήρωμα σε ορισμένες περιπτώσεις αρνούνται να πετάξουν, με αποτέλεσμα να καθηλωθούν στο έδαφος αρκετές προγραμματισμένες πτήσεις.

Η Germanwings επιβεβαίωσε την είδηση, αναφέροντας «περιστασιακές διαταραχές πτήσεων» λόγω «μελών του πληρώματος που αποφάσισαν να μη λειτουργήσουν τα αεροσκάφη» μετά τη συντριβή, λόγω «συναισθηματικής οδύνης για την απώλεια φίλων και συνεργατών τους». Γι’ αυτό και η εταιρεία κατέφυγε στον «δανεισμό» 11 αεροσκαφών και πληρωμάτων από άλλες αεροπορικές, όπως τη Lufthansa, την Air Berlin και την TuiFly.

Ψυχολόγοι: Δεν υπάρχει τρόπος να προληφθούν οι αυτοκτονίες πιλότων

Την ώρα που οι αρχές ερευνούν τα αίτια που μπορεί να οδήγησαν τον νεαρό γερμανό συγκυβερνήτη του Airbus A320 να οδηγήσει το αεροσκάφος στη συντριβή του στις Γαλλικές Άλπεις την Τρίτη, πιλότοι και ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι δεν υπάρχει κάποιος αλάνθαστος τρόπος αποτροπής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ο οργανισμός του ΟΗΕ που ρυθμίζει τις διεθνείς αερομεταφορές, συνιστά οι πάσχοντες από κατάθλιψη να μην πετούν αεροπλάνο, αλλά στο Εγχειρίδιο Ιατρικής της Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρεται ότι οι ψυχιατρικές εξετάσεις στις υποίες υποβάλλονται τα μέλη του πληρώματος ενός αεροσκάφους «σπανίως έχουν κάποια αξία» και «δεν είναι αξιόπιστες» ως προς την πρόβλεψη ψυχικών διαταραχών.

Ασιατικές αεροπορικές εταιρείες περιλαμβανομένων των Cathay Pacific, Japan Airlines, Qantas Airways και Singapore Airlines ανακοίνωσαν ότι οι μελλοντικοί πιλότοι υποβάλλονται σε πλήρη ιατρική εξέταση που περιλαμβάνει και ψυχιατρικό έλεγχο. Στη συνέχεια, οι πιλότοι περνούν από ιατρικό έλεγχο, περιλαμβανομένων κάποιων ψυχιατρικών εξετάσεων, τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Όμως, όπως επισημαίνουν αναλυτές και πιλότοι, αυτά δεν επαρκούν.

«Οι άνθρωποι φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν και πάλι τη δουλειά τους” αν απαντήσουν (ειλικρινώς) σε ερωτήματα για τον εαυτό τους», υποστηρίζει η Γκέιλ Σολτζ, μία καθηγήτρια Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή Weill Cornell της Νέας Υόρκης.

Ένας έμπειρος κυβερνήτης ασιατικής αεροπορικής εταιρείας λέει: “Ρωτούν για την ψυχική σου υγεία, για γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να σε επηρεάσουν ψυχολογικά. Αλλά ποιος παραδέχεται κάτι το οποίο θα οδηγούσε στην ανάκληση της άδειάς του; Εγώ δεν θα το παραδεχόμουν. Χρειάζομαι τη δουλειά μου”.

Οι πιλότοι ενθαρρύνονται να αξιολογούν τους συναδέλφους τους στις πτήσεις και στην εκπαίδευση σε προσομοιωτή και να καταγγέλλουν ό,τι ύποπτο αντιληφθούν, δήλωσε ένας κυβερνήτης αεροσκάφους A320 ασιατικής εταιρείας. Πρόσθεσε όμως ότι αυτό είναι ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα.

Ο Ντέιβιντ Πάουελ, ένας ειδικός Αεροπορικής Ιατρικής στη Νέα Ζηλανδία, λέει ότι σε μία έρευνα του ICAO για αεροπορικά δυστυχήματα που σημειώθηκαν σε όλο τον κόσμο μέσα σε μία 20ετία, μόνο σε 10 εμπλέκονταν ιατρικά ζητήματα.

«Μπορεί κάποιος να διασφαλίσει αξιόπιστα ότι δεν θα υπάρξει κανένας πιλότος που ξαφνικά και σκόπιμα θα ρίξει αεροπλάνο. Οι πιλότοι είναι μία ομάδα που περνάει από λεπτομερείς ελέγχους, αλλά ποιος μπορεί να προβλέψει την συμπεριφορά των ανθρώπων;».

Πολλές αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν αιτούμενες την διαρκή παρουσία δεύτερου μέλους του πληρώματος μέσα στο κόκπιτ–κάτι που είναι ήδη υποχρεωτικό στις ΗΠΑ.

«Ποτέ μην αφήνεις κάποιον μόνο του–αυτή είναι ίσως η πιο αποτελεσματική τεχνική πρόληψης της αυτοκτονίας που υπάρχει», λέει ο Τόνι Κατανέζε, ένας κλινικός ψυχολόγος στο κέντρο Glen Iris Psychology της Μελβούρνης.
ethnos.gr

Διαφήμιση