HomeΚΟΣΜΟΣΣτο μυαλό του 28χρονου πιλότου A. Lubitz – Όλο το χρονικό της συντριβής του μοιραίου Airbus 320

Στο μυαλό του 28χρονου πιλότου A. Lubitz – Όλο το χρονικό της συντριβής του μοιραίου Airbus 320

Διαφήμιση

Για λόγους που -τουλάχιστον προς το παρόν- μόνον ο ίδιος ξέρει, ο 28χρονος συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροπλάνου της Germanwings, Andreas Lubitz, οδήγησε το Airbus 320 κυριολεκτικά στα βράχια.

Τα σενάρια είναι πολλά και οι πληροφορίες κάνουν ήδη λόγο για ιστορικό με σημάδια κατάθλιψης, ωστόσο το δεδομένο είναι πως η μοιραία απόφαση που πήρε ο 28χρονος κόστισε την ζωή 149 ακόμη αθώων ανθρώπινων ψυχών.

SYGKYBERNHTHS

Τα ερωτήματα είναι πολλά: Γιατί ο Andreas Lubitz αποφάσισε να κλειδώσει έξω από το κόκπιτ του αεροσκάφους τον πιλότο; Ήξερε η εταιρία για το ιστορικό της κατάθλιψης του 28χρονου; Ποια είναι η διαδικασία της ψυχολογικής αξιολόγησης των πιλότων;

Την ίδια ώρα, όπως έγινε γνωστό, οι επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους έζησαν στο απόλυτο τον τρόμο. Κι αυτό γιατί όταν ο πιλότος -ο οποίος είχε πάει στην τουαλέτα- συνειδητοποίησε πως ο Lubitz αφενός δεν του επέτρεπε να ξαναμπεί στο πιλοτήριο κι αφετέρου είχε πατήσει το κουμπί καθόδου που θα έφερνε την σφοδρή σύγκρουση, χτύπαγε μανιωδώς την πόρτα, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Η ψυχολογική κατάσταση των πιλότων

Ο Andreas Lubitz είχε σταματήσει την εκπαίδευσή του στη Lufthansa πριν έξι χρόνια και σύμφωνα με γνωστή του που μίλησε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, η αιτία αυτής της διακοπής ήταν η κατάθλιψη και η υπερκόπωση!

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου στην Κολωνία την πληροφορία για την διακοπή της εκπαίδευσης.

Από το 2008 δούλεψε ως αεροσυνοδός και τον Σεπτέμβριο του 2013 προσελήφθη σαν πιλότος. Ίσως η κατάθλιψη να είναι η “απάντηση” στο γιατί άργησε έξι χρόνια να ξεκινήσει να εργάζεται σαν πιλότος.

Τραγική ειρωνεία; Ο Lubitz εκμεταλλεύθηκε το πρωτόκολλο στα πιλοτήρια που ίσχυσε μετά τις επιθέσεις τις 11ης Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με το οποίο η πόρτα προς το κοκπιτ κλείδωνε για να αποτραπούν αεροπειρατίες.

Η απάντηση της Lufthansa

Η Lufthansa, με την σειρά της, έδωσε απαντήσεις οι οποίες όμως εγείρουν ακόμη περισσότερα ερωτήματα. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, ο Lubitz δεν είχε περάσει από ψυχολογικά τεστ, μόνο από ιατρικά, όπως συμβαίνει όμως με όλους τους πιλότους της εταιρίας.

Η διαδικασία πρόσληψης της Lufthansa περιλαμβάνει και ψυχολογικά τεστ αλλά, όπως παραδέχτηκε ο Σπορ, από τη στιγμή που θα αναλάβουν καθήκοντα οι πιλότοι της εταιρίας δεν υποβάλλονται πλέον σε ψυχολογικές διαδικασίες παρά μόνο σε εξετάσεις για να διαπιστωθούν οι διοικητικές ικανότητές τους, εφόσον επιθυμούν να γίνουν κυβερνήτες των αεροσκαφών.

Κι αυτό οδηγεί στο επόμενο προφανές ερώτημα: Πως μπορεί να εγγυηθεί η ομαλή ψυχολογική κατάσταση των πιλότων μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους;

Φωτογραφίες που “κόβουν την ανάσα”

SYNTRIMMIA1

Το αεροπλάνο έχει σκορπιστεί σε χλιάδες μικρά κομμάτια. Οι μαρτυρίες αναφέρουν πως τα σώματα των επιβατών είναι διαμελισμένα, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι από ό, τι απέμεινε από το Airbus 320 δεν είναι μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο.

SYNTRIMMIA2

Η συντριβή ήταν σφοδρότατη, κάτι που αποδεικνύεται από τις νέες φωτογραφίες του Reuters.

SYNTRIMMIA3

Κρανίου τόπο θυμίζει το σημείο των γαλλικών Άλπεων που έγινε η σύγκρουση του αεροπλάνου, με τους αρμόδιους να προσπαθούν να συλλέξουν τα συντρίμμια…

SYNTRIMMIA4

Η ενημέρωση του εισαγγελέα Μασσαλίας

Νωρίτερα, το μεσημέρι της Πέμπτης, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρίς Ρομπέν, τόνισε πως ο συγκυβερνήτης εσκεμμένα έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις. Click4more: Όταν ο πιλότος σαμποτάρει την πτήση – Πέντε τραγικά περιστατικά

Είχε μόλις 630 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Έμεινε μόνος στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, ο Πάτρικ Σ., πατέρας δυο παιδιών με 10ετή πείρα, βγήκε για να πάει τουαλέτα, κάτι που προβλέπεται από τον κανονισμό.

Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε, ειδοποίησε τον συγκυβερνήτη να του ανοίξει την πόρτα αλλά δεν πήρε απάντηση. Ο καταγραφέας πτήσης αποκάλυψε όλα συνέβησαν στο μοιραίο αεροπλάνο μισή ώρα πριν το τραγικό τέλος.

Τα πρώτα 20 λεπτά οι δυο πιλότοι συζητούν κανονικά και χωρίς να υπάρχει ένδειξη πως κάτι συμβαίνει. Μέχρι που ακούγεται ο πιλότος να τραβάει την καρέκλα του, να ανοίξει την πόρτα και να αφήνει για λίγο τον έλεγχο του αεροσκάφους στον συγκυβερνήτη του.

Εκείνος, ο Andreas Lubitz από το Μονταμπάου της Ρηνανίας, αμέσως βάζει το σύστημα σε διαδικασία προσγείωσης. «Αυτό δεν μπορεί να γίνει αυτόματα» είπε ο Γάλλος εισαγγελέας. Αλλά οι αποκαλύψεις του δεν είχαν τελειώσει εκεί.

Ο Lubitz παραμένει ήρεμος. Όταν ο κυβερνήτης γυρνά και ζητά να του ανοίξει την πόρτα για να μπει στο κοκπιτ, δεν παίρνει καμία απάντηση. Στα 10 λεπτά που μεσολάβησαν από τη στιγμή που ο κυβερνήτης βγήκε από το πιλοτήριο μέχρι και τη συντριβή, ο 28χρονος δεν μίλησε. Με κανέναν. Ούτε με τον πύργο ελέγχου ούτε με τον κυβερνήτη.

Ο Ρομπέν περιέγραψε πως σύμφωνα με όσα ακούστηκαν από τον καταγραφέα πτήσης, ο 28χρονος ήταν απόλυτα ήρεμος. Ανέπνεε κανονικά και έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στις γαλλικές Άλπεις. Είχε πατήσει το κουμπί καθόδου και το αεροπλάνο έπεφτε 1000 μέτρα το λεπτό!

Μέχρι τη στιγμή της συντριβής, ο συγκυβερνήτης ήταν ζωντανός. «Μπορούσαμε να ακούσουμε την αναπνοή του», είπε ο Ρομπέν…
newsit.gr/Φωτογραφίες: Reuters, ΑΠΕ – ΜΠΕ

Διαφήμιση