HomeΚΡΗΤΗΑυγενάκης: «Δεν μπορεί ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καστελλίου να βρίσκεται μετέωρος»

Αυγενάκης: «Δεν μπορεί ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καστελλίου να βρίσκεται μετέωρος»

Διαφήμιση

«Ποιος ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης και του Υπουργείου αναφορικά με το διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, εάν έχουν κατατεθεί προσφορές και μήπως είναι αναγκαία νέα παράταση για την υποβολή προσφορών, μετά την 7η Απριλίου 2015 για να σταλεί σαφές μήνυμα προς τους επενδυτές», ερωτά μεταξύ άλλων, ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.

Όπως σημειώνει ο κ. Αυγενάκης στο έγγραφό του «δεν μπορεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής όλων των εποχών για την Κρήτη, η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στη χώρα και ένα έργο, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του οποίου, είναι ότι βρίσκεται, λόγω της γεωγραφικής θέσης της Κρήτης, στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο άξονα διεθνών αερομεταφορών ανάμεσα στην Ευρώπη, τη Μέση και Άπω Ανατολή, να βρίσκεται μετέωρο λόγω παραλείψεων και ολιγωριών.»

Αναλυτικά το περιεχόμενο της παρέμβασης:

«Το Μάιο του 2014, προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων, συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ, από το -τότε- Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.  Το Καστέλλι είναι το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που δημοπρατείται τα τελευταία χρόνια.

Ο πρώτος διαγωνισμός για το Καστέλλι έγινε το 2009, αλλά ακυρώθηκε το 2011, στο μέσο της κρίσης χρέους, λόγω απουσίας επενδυτικού ενδιαφέροντος. Όμως το επενδυτικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι επανήλθε μετά την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές ομολόγων το περασμένο έτος.

Μάλιστα υπήρχε ενδιαφέρον από περισσότερες από 10 επιχειρήσεις και ομίλους, ενώ ανάμεσα στις εταιρίες που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για το έργο στο παρελθόν ήταν οι γαλλικές Vinci και Bouygues, η Ελλάκτωρ και η J&P Avax.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος Ηρακλείου θα είναι έτοιμο σε 5 χρόνια -από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα- που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2019.

Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του.

Στη σύμβαση του νέου αερολιμένα του Ηρακλείου θα περιλαμβάνεται και το οδικό δίκτυο. Ο νέος αερολιμένας Ηρακλείου πρόκειται να δημιουργηθεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος, Στην έκταση αυτή συμπεριλαμβάνεται και η εμπορική ζώνη, για την οποία θα διατεθούν 400 στρέμματα.

Η δημοπράτηση του έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις επί του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου. Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα λόγο, τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.

Παράλληλα προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξαιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων με ασφάλεια από πολύ μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών.

Στις 7 Απριλίου 2015 εκπνέει ο χρόνος κατάθεσης προσφορών του διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Την ίδια ώρα η Κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι προτίθεται να κάνει με αυτά τα μεγάλα έργα, τον τρόπο συμμετοχής της στα σχήματα παραχώρησης κ.α.., στάση η οποία λειτουργεί αποτρεπτικά για υποψήφιους επενδυτές.

Ωστόσο, δεν μπορεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής όλων των εποχών για την Κρήτη, η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στη χώρα και ένα έργο το σημαντικότερο πλεονέκτημα του οποίου είναι ότι βρίσκεται, λόγω της γεωγραφικής θέσης της Κρήτης, στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο άξονα διεθνών αερομεταφορών ανάμεσα στην Ευρώπη, τη Μέση και Άπω Ανατολή και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό και το εμπόριο της Κρήτης, να βρίσκεται μετέωρο λόγω παραλείψεων και ολιγωριών.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  1. Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου σχετικά με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, έχουν κατατεθεί προσφορές;
  2. Μήπως είναι απαραίτητο να δοθεί παράταση για την υποβολή προσφορών, μετά την 7η Απριλίου 2015, ώστε να αποσαφηνιστεί η θέση της Κυβέρνησης και να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, εάν μπορούν να προχωρήσουν ή όχι;»

 

Διαφήμιση