HomeΚΡΗΤΗΣήμερα τα σπουδαία για το αεροδρόμιο Χανίων

Σήμερα τα σπουδαία για το αεροδρόμιο Χανίων

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σήμερα, μετά το μεσημέρι, αναμένεται το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να προχωρήσει στο «άνοιγμα» των οικονομικών προσφορών που έχουν καταθέσει τρία κοινοπρακτικά σχήματα (Corporation America –METKA),  Vinci airports – Άκτωρ παραχωρήσεις και Fraport-Slentel). Η ανοδική τάση του τουρισμού σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δύο ομάδες των 7+7 αεροδρομίων εμφανίζουν η καθεμία κίνηση πολλαπλάσια του ενός εκατομμυρίου επιβατών εξασφαλίζει ένα πολλά υποσχόμενο μοντέλο, δικαιολογώντας το μεγάλο ενδιαφέρον των εταιρειών για τα συγκεκριμένα κρατικά assets.

Η πρώτη ομάδα των αερολιμένων περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα. Στη δεύτερη ανήκουν τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Οι δεσμεύσεις των επενδυτών

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να επενδύσει ποσό ύψους έως 300 εκατ. ευρώ, μέσα στην πρώτη τετρατία. Οι επενδύσεις αφορούν την υλοποίηση αρχικών έργων αναβάθμισης/ανακαίνισης, νέων έργων & έργων επέκτασης και την εγκατάσταση εξοπλισμού διάσωσης και πυρόσβεσης (κυρίως πυροσβεστικά οχήματα).

Επίσης, οι ανάδοχοι δεσμεύονται για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης/ανακαίνισης σε 20 μήνες από την θέση της σύμβασης σε ισχύ και σε 48 μήνες (από την θέση της σύμβασης σε ισχύ).

Όσον αφορά τις αεροπορικές χρεώσεις, θα διαμορφωθεί σε 13 ευρώ (από 12,7 ευρώ σήμερα) ανά αναχωρούντα επιβάτη, ποσό που θα ανέλθει σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη μετά την ολοκλήρωση των έργων. Το ποσό αυτό (που συμπεριλαμβάνει χρέωση security 1,5 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη)  υπολογίστηκε, όπως αναφέρουν κύκλοι του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, με γνώμονα τον μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (ήτοι υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο.

Σχετικά με το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων (ΤΕΑΑ) και χρηματοδότησης μικρών αεροδρομίων και άγονων γραμμών, σήμερα ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε 22 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, το τέλος αυτό θα τροποποιηθεί σε 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη ανεξαρτήτως χώρας μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, ενώ μετά τον Οκτώβριο θα διαμορφωθεί σε 3 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Ακόμη, το Δημόσιο έχει λαμβάνειν 1 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη μέσω του ΤΕΑΑ που θα εισπράττεται στα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται. Τα έσοδα αυτά θα κατευθύνονται για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας των υπόλοιπων αεροδρομίων στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων. Η τελευταία ανήκει κατά 100% στο ελληνικό Δημόσιο και αναλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους.

Η εταιρεία αυτή θα χρηματοδοτεί και τις άγονες γραμμές καθώς και τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως ρυθμιστικής αρχής. Πρόκειται για επιπρόσθετη χρηματοδότηση, αφού τα περιφερειακά αεροδρόμια, που δεν θα αποκρατικοποιηθούν, θα έχουν έσοδα και από το ΤΕΑΑ που θα έχουν απευθείας από την κίνηση επιβατών που διακινούν.

capital.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση