HomeΚΡΗΤΗΝα οριστεί άμεσα συνάντηση για τον ΒΟΑΚ, παρουσία Υπουργού κ. Χρυσοχοΐδη

Να οριστεί άμεσα συνάντηση για τον ΒΟΑΚ, παρουσία Υπουργού κ. Χρυσοχοΐδη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Αστειότητα, επιπολαιότητα και έλλειψη σεβασμού στις εκατοντάδες οικογένειες που έχουν αυτή τη στιγμή απωλέσει κάποιο μέλος της οικογένειάς τους στο τραγικό οδικό δίκτυο της Κρήτης» χαρακτήρισε τις καθυστερήσεις, τις κακοτεχνίες, τις παραλήψεις και τα διλήμματα που τίθενται για διόδια ή μη στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα τη σύμβαση για το έργο Πάνορμος – Εξαντης στο Ν. Ρεθύμνου. Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης κάλεσε μάλιστα τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Κρήτη, την Παρασκευή σε ευρεία συνάντηση για τα προβλήματα του ΒΟΑΚ.

Τοποθέτηση Λ. Αυγενάκη:

«Το θέμα του οδικού δικτύου της Κρήτης είναι ένα από τα θέματα που δεν μπορεί να μας κάνει υπερήφανους.  Αντιθέτως είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μας προβληματίζει και να μας θλίβει.  Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Οι ευθύνες όλου του πολιτικού συστήματος είναι μεγάλες. Όλοι μας, μηδενός εξαιρουμένου, είμαστε υπεύθυνοι, είτε πρόκειται για Βουλευτές -πολλά ή λίγα χρόνια στην πλάτη τους- είτε Ευρωβουλευτές, είτε Υπουργοί, είτε Αυτοδιοικητικοί α΄ ή β΄ βαθμού, είτε τεχνικοί προιστάμενοι. Διοτι κάποτε, όπως συνηθίζει να λέει ο κόσμος, «όταν στην Ελλάδα έπεφταν λεφτά, στην Κρήτη κρατούσαμε ομπρέλα» και ως ένα βαθμό έχει δίκιο.

Ωστόσο, σήμερα έχουμε τραγικά γεγονότα μπροστά μας. Θανάτους που δυστυχώς δεν μειώνονται αλλά αυξάνονται. Τροχαία πολλά και βαριά -να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι ένα μέρος οφείλεται στο κακό οδικό δίκτυο και ένα μέρος στην έλλειψη οδηγικής παιδείας. Στο δεύτερο μέρος έχετε και εσείς ευθύνη, όπως και το Υπουργείο Παιδείας, η Αυτοδιοίκηση και η οικογένεια. Στο μέρος όμως που αφορά το οδικό δίκτυο, εκεί υπάρχει μια μεγάλη ευθύνη αποκλειστικά από το Υπουργείο σας.

Να πω ένα παράδειγμα διοτι μένουμε  μόνο στις διαπιστωσεις και ελάχιστα μένουμε στο κομμάτι των προτάσεων.

Μια διαπίστωση η οποία γίνεται είναι ότι έχουμε μελέτες, όπου έχουμε μελέτες, και πολλές από αυτές είναι παλαιές και η εφαρμογή αυτών δημιουργεί νέα προβλήματα για τα δεδομένα τα οποία εκπονήθηκαν τότε και τα οποία ήταν εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι είναι σήμερα. Ενδεικτικά θα πω ότι προ ημερών βρέθηκα στο Ζαρό, και αναφέρομαι και σε εσάς προσωπικά που γνωρίζετε την περιοχή, αλλά και στους εκπρόσωπος των τεχνικών υπηρεσιών και του ΟΑΚ. Εκεί υπάρχει πρόβλεψη σύνδεσης του Ζαρού με το νεο τμήμα Καστέλλι – Απόμαρμα – Αγία Βαρβάρα που όμως η σύνδεση αυτή δεν εξυπηρετεί τον κυκλοφοριακό φόρτο που παρουσιάζεται ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο. Δηλαδή, σχεδιάσαμε ένα δρόμο ο οποίος υλοποιείται με πολλές καθυστερήσεις, που όμως η ασφαλής σύνδεση από ένα μεγάλο οικισμό που δέχεται κυκλοφοριακό φόρτο από βαρέα οχήματα -λόγω των εργοστασίων του νερού που υπάρχουν δύο στην περιοχή- δεν έχει προβλεφθεί. Τέτοιες ασυναρτησίες έχουμε πάρα πολλές.

Σήμανση. Εάν κάποιος μπει στην διαδικασία και ρισκάρει να ακολουθήσει σωστά και μεθοδικά και με ευλάβεια τη  σήμανση του Βόρειου Οδικού Άξονα από τη Σητεία στο Κολυμπάρι είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει ατυχήματα. Τα όρια ταχύτητας που αυτή τη στιγμή επιβάλλουν αυτές οι σημάνσεις είναι έξω από την πραγματικότητα.

Κύριε Υπουργέ, επειδή κάποιοι αρέσκονται να ρίχνουν «λάδι» σ’ ένα πρόβλημα που έχει προκαλέσει πόνο σε πολλές οικογένειες στην Κρήτη είναι καλό να πάψουν να το κάνουν. Προσωπικά νομίζω ότι είναι προσβλητικό να βάζουμε σε διλήμματα την κοινωνία και τους φορείς για το θέμα εάν θέλουμε ή δεν θέλουμε διόδια, χωρίς να γνωρίζουμε πόσες μελέτες και για πόσα χιλιόμετρα είναι ολοκληρωμένες οι μελέτες, τι τύποι μελετών εφαρμόζονται, τι είδους αυτοκινητόδρομο θέλουμε, με ποιες προδιαγραφές και φυσικά όταν δε γνωρίζουμε τι γίνεται με το καθεστώς των απαλλοτριώσεων..

Το θεωρώ αστειότητα, επιπολαιότητα και έλλειψη σεβασμού στις εκατοντάδες οικογένειες που έχουν αυτή τη στιγμή απωλέσει κάποιο μέλος της οικογένειάς τους στο τραγικό οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Πρόταση μου κύριε υπουργέ, για να μη μένω στις διαπιστώσεις είναι, ερχόμενος στην Κρήτη την Παρασκευή, να επιδιώξουμε και εμείς μαζί με τους συναδέλφους Βουλευτές, να συνδυάσουμε τις δύο συναντήσεις , της Παρασκευής με εσάς και τον Περιφερειάρχη Κρήτης και της Δευτέρας με τον Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, σε μία, με την παρουσία όλων ανεξαιρέτως των εμπλεκομένων. Γιατί αυτή την ώρα το πρόβλημα δεν είναι η κομματική απόχρωση. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν μας να επενδύει ψηφοθηρικά ή αντιπολιτευτικά σ’ ένα τέτοιο θέμα που ακούει στο όνομα ΒΟΑΚ, τροχαία ατυχήματα, θάνατοι.

Θεωρώ ότι είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να γίνει μια ενημέρωση, επίσημα και συνολικά. Άλλωστε όπως έχετε αποδείξει σε προηγούμενους χρόνους δε μασάτε τα λόγια σας σε ό,τι αφορά την ετοιμότητα και την ωριμότητα μελετών, σε ό,τι αφορά την ικανότητα και την δυνατότητα να απορροφήσουμε χρήματα. Χωρίς δογματισμούς να δούμε το κατά πόσον μπορούμε να περιμένουμε ιδιωτικά χρήματα, να απευθυνθούμε σε τραπεζικό δανεισμό από τις ευρωπαϊκές τράπεζες, και εάν μπορούμε να περιμένουμε εθνικά χρήματα. Να μιλήσουμε καθαρά, να ακούσει κοινωνία ποια είναι τα δεδομένα και μετά ναι, να πάρουμε αποφάσεις.»

Διαφήμιση
Διαφήμιση