HomeΚΡΗΤΗΣυνεχιζόμενη απώλεια διδακτικών ωρών σε πολλά περιφερειακά σχολεία

Συνεχιζόμενη απώλεια διδακτικών ωρών σε πολλά περιφερειακά σχολεία

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο θέμα της κάλυψης των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων και ιδιαίτερα των περιοχών με οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες. Στις περιοχές αυτές το δημόσιο σχολείο είναι ίσως η μοναδική ευκαιρία που έχουν τα νέα παιδιά να αποκτήσουν τα πνευματικά και κοινωνικά εφόδια για να προχωρήσουν τη ζωή τους αναπτύσσοντας υγιή πρότυπα και υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια, η ανεπάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού, η έλλειψη πόρων για τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων και οι ελλείψεις σύγχρονων εποπτικών μέσων υποβαθμίζουν το ποιοτικό επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές αυτοί μεγαλώνουν με το αίσθημα της αδικίας και νιώθουν παιδιά δεύτερης κατηγορίας ενώ η μαθητική διαρροή μεγεθύνεται αντί να περιορίζεται. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και τις συνεχείς εκκλήσεις των γονέων να δοθούν επιτέλους οι αναγκαίες λύσεις στο σοβαρό πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών και της υποβάθμισης των σχολείων, η κατάσταση από χρόνο σε χρόνο επιδεινώνεται.

Πιο συγκεκριμένα για τα εκπαιδευτικά κενά: Κάθε βδομάδα στο Γυμνάσιο Κράνας χάνονται 13 ώρες φιλολογικών μαθημάτων, 7 ώρες Γεωγραφίας, 6 ώρες Αγγλικών, 3 ώρες Τεχνολογίας και 3 ώρες Καλλιτεχνικών. Στο Γυμνάσιο Φουρφουρά χάνονται 6 ώρες Μαθηματικών, 6 ώρες Αγγλικών, 3 ώρες Μουσικής και 3 ώρες Καλλιτεχνικών. Στο Γυμνάσιο Περάματος χάνονται 8 ώρες Μαθηματικών, 8 ώρες Γερμανικών και 11 ώρες Μουσικής. Στο Γυμνάσιο Συβρίτου χάνονται 6 ώρες Μαθηματικών, 6 ώρες Θρησκευτικών, 6 ώρες Αγγλικών, 3 ώρες Μουσικής, 3 ώρες Εικαστικών, 3 ώρες Οικιακής Οικονομίας και 2 ώρες Τεχνολογίας. Στο Γυμνάσιο Γαράζου χάνονται κάθε εβδομάδα 6 ώρες Θρησκευτικών, 6 ώρες Αγγλικών, 7 ώρες Φυσικής-Χημείας (κλάδου ΠΕ04), 3 ώρες Καλλιτεχνικών, 3 ώρες Μουσικής και 2 ώρες του μαθήματος Project. Στο Γυμνάσιο Σπηλίου χάνονται 8 ώρες Γεωγραφίας, 11 ώρες φιλολογικών μαθημάτων, 5 ώρες Μουσικής και 5 ώρες Καλλιτεχνικών ενώ στο Γυμνάσιο Πανόρμου 6 ώρες Γερμανικών και 6 ώρες Μουσικής. Στο Γυμνάσιο Ανωγείων εξακολουθούν να χάνονται 12 ώρες Αγγλικών, 6 ώρες Εικαστικών, 4 ώρες Θρησκευτικών και 2 ώρες φιλολογικών μαθημάτων. Αυτά συμβαίνουν παρά την επιστολή αγανάκτησης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στο Γυμνάσιο Επισκοπής λείπει εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04 για 14 ώρες και δεν έχει διδαχθεί ακόμα το μάθημα της Βιολογίας! Παρατηρούμε ότι στην πλειοψηφία των περιφερειακών σχολείων επιχειρείται η λειτουργία τους με «μπαλώματα» στις λεγόμενες «βασικές ειδικότητες» και παραβλέπονται τα κενά στα υπόλοιπα μαθήματα (Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Εικαστικά, Θρησκευτικά, Οικιακή Οικονομία, Τεχνολογία κ.α.). Συνεπώς, παγιώνεται σταδιακά μια κατάσταση όπου θεωρούνται «πολυτέλεια» για τα περιφερειακά σχολεία τα λεγόμενα «δευτερεύοντα» μαθήματα. Όμως έτσι δημιουργούνται «σχολεία δύο ταχυτήτων» και ακυρώνεται ο βασικός στόχος της παιδαγωγικής διαδικασίας στο Γυμνάσιο: να διερευνηθεί και να αναπτυχθεί όλο το εύρος των κλίσεων και των ενδιαφερόντων των παιδιών σ’ αυτή την κρίσιμη ηλικία για την ψυχο-πνευματική τους εξέλιξη.

Η εγκατάλειψη των σχολείων των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών δε συνεπάγεται, βέβαια, την επαρκή και απρόσκοπτη λειτουργία των κεντρικών σχολείων του Ρεθύμνου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου στο οποίο ως τα τέλη Οκτωβρίου είχαν χαθεί πάνω από 300 ώρες μαθημάτων και παρά τις συντονισμένες διαμαρτυρίες του Συλλόγου Γονέων αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις: Θεολόγου (κλάδου ΠΕ01) για 8 ώρες την εβδομάδα, Φυσικού (κλάδου ΠΕ 04) για 8 ώρες και Φιλολόγου (κλάδου ΠΕ02.50) με πλήρες ωράριο για τα τμήματα ένταξης. Στο 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου παραμένουν οι ελλείψεις Θεολόγου (κλάδου ΠΕ01) για 10 ώρες την εβδομάδα και Φιλολόγου (κλάδου ΠΕ02.50) για τα τμήματα ένταξης. Όλα αυτά συμβαίνουν στα τέλη Νοεμβρίου, δηλαδή στα τέλη του α’ τριμήνου για τα Γυμνάσια…

Στις 17/09/2014 είχαμε καταθέσει ερώτηση (αριθμ. ερώτησης: 2622/17-09-2014) προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Λοβέρδο για τα «Οξυμμένα προβλήματα στελέχωσης στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου». Εκεί αναφερόμασταν στα περίπου 110 κενά εκπαιδευτικών που υπήρχαν τότε σε Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού μας, στην απώλεια διδακτικών ωρών και στην κλιμακούμενη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που οδηγεί πολλούς μαθητές στον αποκλεισμό από τη σύγχρονη και ουσιαστική μόρφωση. Στην απάντησή του ο αρμόδιος Υπουργός (αριθμ. απάντησης: 181626/11-11-2014) παραπέμπει στη μνημονιακή δέσμευση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου 2013-2016 ότι ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών δε μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις). Επίσης αναφέρει ότι δεν έχει εγκριθεί από τα Υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών το αίτημα του Υπουργείου Παιδείας για την πλήρωση 300 θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση. Συνεπώς ο κ. Υπουργός παραδέχεται ότι εντός του ασφυκτικού μνημονιακού πλαισίου η εκπαιδευτική διαδικασία θα θυσιάζεται διαρκώς στο βωμό των κυβερνητικών δεσμεύσεων προς τους δανειστές. Είναι ο ίδιος Υπουργός ο οποίος μέσα στο περασμένο καλοκαίρι δήλωνε δημαγωγικά ότι οι ανάγκες των σχολείων δεν καλύπτονται με «μερεμέτια», ότι το σύστημα κάλυψης των κενών με αναπληρωτές «πεθαίνει» και προανήγγειλε διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών το Δεκέμβριο του 2014 ή το Γενάρη του 2015… Είναι πασιφανές ότι η κυβερνητική αξιοπιστία έχει εξαϋλωθεί και ότι τα προβλήματα της Παιδείας δε μπορούν να λυθούν χωρίς μια συνολική αλλαγή κατεύθυνσης στην πολιτική της χώρας μας. Αυτή τη στιγμή, περισσότερο από ποτέ, είναι αναγκαία η δημοκρατική ανατροπή της κυβέρνησης, η ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους με προτεραιότητα στην Παιδεία και την Υγεία και η υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών από μια κυβέρνηση της Αριστεράς που θα θέτει ως κριτήριο τις ανάγκες των πολιτών και όχι αυτές των αγορών».

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση