HomeΚΡΗΤΗΝ. Μαριάς: «Να αυξηθούν τα κονδύλια για ΒΟΑΚ και οδικό άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς»

Ν. Μαριάς: «Να αυξηθούν τα κονδύλια για ΒΟΑΚ και οδικό άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωβουλή στις 31/08/2014, ο Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς, αναφέρεται στην πενιχρή χρηματοδότηση που προβλέπεται να δοθεί στην Περιφέρεια Κρήτης από το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025,  κατά παράβαση των αρχών της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης.

Ο Νότης Μαριάς κάνει ιδιαίτερη μνεία στα ελάχιστα κονδύλια που χορηγούνται στην Κρήτη για οδικά έργα, μολονότι είναι από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς. Όπως υπογραμμίζει, η Κρήτη δεν διαθέτει ασφαλές οδικό δίκτυο, αφού πολλά έργα έχουν μείνει πίσω εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων.

Ανάμεσα σε αυτά, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου έχουν χάσει τη ζωή τους πολλοί συνάνθρωποί μας και για τον οποίο κατανέμονται μόνο 147 εκατ. ευρώ, καθώς και ο οδικός άξονας «Ηρακλείου-Μεσσαράς».

Ο Νότης Μαριάς ζητά να ενημερωθεί από την Επιτροπή για τις ενέργειες στις οποίες εκείνη θα προβεί, ώστε να γίνει δίκαιη ανακατανομή των προβλεπόμενων κονδυλίων  από το ΣΠΕΜ για την Περιφέρεια Κρήτης.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Νότη Μαριά έχει ως εξής:

«Πενιχρή χρηματοδότηση, κατά παράβαση των αρχών της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης, προβλέπεται να δοθεί στην Περιφέρεια Κρήτης, σύμφωνα με όσα καθορίζονται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014 – 2025.

Ειδικότερα, όσον αφορά τα οδικά έργα, τη στιγμή που για όλη την Ελληνική Επικράτεια προβλέπεται να δοθούν 4,4 δις ευρώ, στην Περιφέρεια Κρήτης κατανέμεται μόνο το ποσό των 251,4 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή μόλις το 5,7% του ως άνω συνολικού ποσού χρηματοδότησης οδικών έργων.

Έτσι, χορηγούνται ελάχιστα κονδύλια για την Κρήτη, έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, που όμως δεν διαθέτει ασφαλές οδικό δίκτυο, αφού πολλά έργα έχουν βαλτώσει λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Αυτό ισχύει ειδικότερα τόσο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που παραμένει άκρως επικίνδυνος, όπου έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας σε τροχαία δυστυχήματα, όσο και για τον εξίσου επικίνδυνο οδικό άξονα «Ηρακλείου-Μεσαράς».

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος, έτσι ώστε στη περίπτωση της Περιφέρειας Κρήτης να ανακατανεμηθούν δίκαια τα προβλεπόμενα από το ΣΠΕΜ κονδύλια και να σταματήσει η παραβίαση των παραπάνω θεμελιωδών αρχών λειτουργίας της Ε.Ε. κατά την κατανομή των σχετικών κοινοτικών κονδυλίων στην εν λόγω Περιφέρεια;»

Διαφήμιση
Διαφήμιση