HomeΚΡΗΤΗΟι αντίθετοι κόσμοι της φυσικής στην Παιδική Εφηβική – Βιβλιοθήκη

Οι αντίθετοι κόσμοι της φυσικής στην Παιδική Εφηβική – Βιβλιοθήκη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Φως – σκοτάδι, πραγματικό – φανταστικό, φως τεχνητό – φυσικό, και πολλές άλλες έννοιες της Φυσικής ζωντάνεψαν μπροστά στα μάτια των παιδιών στα πλαίσια του προγράμματος «Ότι κι αν σκέφτεσαι σκέψου το αντίθετο – Οι αντίθετοι κόσμοι συναντιούνται στις βιβλιοθήκες!” που πραγματοποιείται από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων σε συνεργασία με το Future Library.

Την Πέμπτη 23 Ιουλίου και την Τετάρτη 30 Ιουλίου,  το βαλιτσάκι της φυσικής άνοιξε στην Παιδική Εφηβική – Βιβλιοθήκη Δημοτικού Κήπου,  για ένα ταξίδι στον κόσμο της Φυσικής. Ένα ταξίδι για 85 παιδιά ηλικίας 7-12 ετών και συνοδοιπόρους τους εκπαιδευτικούς – εμψυχωτές Τίτο Σμυρνάκη- φυσικό, καθηγητή Δ/θμιας Εκπαίδευσης,  Δέσποινα Τζιάκη ,εκπαιδευτικό – νηπιαγωγό Α/θμιας Εκπαίδευσης, Κώστα Θεοδωράκη – φυσικό, καθηγητή Δ/θμιας Εκπαίδευσης και Κώστα Κουκουτσάκη- φυσικό.

Ένα ταξίδι στον κόσμο της φυσικής, των φυσικών επιστημών, των φυσικών φαινομένων όπως τα βιώνουμε στην καθημερινή μας ζωή.  Πειραματιστήκαμε με το φως και το σκοτάδι, τις σκιές και τις ιδιότητες του φωτός. Την ανάλυση και τη σύνθεση των χρωμάτων του φωτός. Την ανάκλαση του στον καθρέπτη και τη δημιουργία του φανταστικού ειδώλου…. Τόσο ίδιο μα και τόσο διαφορετικό από το πραγματικό!!!!

Διαπιστώσαμε την έννοια της ατμοσφαιρικής πίεσης, γνωρίσαμε το εκκρεμές και την ταλάντωση, παίξαμε με το ελατήριο και είδαμε πως από μια ταλάντωση παράγονται κύματα και όλα αυτά τα συνδέσαμε με την καθημερινή μας ζωή μέσα από παραδείγματα που ανέφεραν τα ίδια τα παιδιά.

Συζητήσαμε για τις έννοιες του κρύου και του ζεστού, για την διαστολή και συστολή υλικών ανάλογα με την θερμοκρασία τους, όπως και το ποια υλικά μπορούν να ‘ζεσταθούν’ και ποια όχι, αλλά και το πώς λειτουργεί το θερμόμετρο.

Χρησιμοποιώντας υλικά από την καθημερινότητα μας όπως μπουκάλια , μπαλόνια , μπαλάκια νερό και με την βοήθεια πειραμάτων εξερευνήσαμε και κατανοήσαμε το φαινόμενο του κρύου και του ζεστού.

Τέλος τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έπαιξαν το παιχνίδι του κρύου και του ζεστού.

Διαφήμιση
Διαφήμιση