HomeΚΡΗΤΗΜε τον τουρισμό αυξήθηκε η κίνηση στις λαϊκές αγορές

Με τον τουρισμό αυξήθηκε η κίνηση στις λαϊκές αγορές

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Αύξηση της καταναλωτικής κίνησης καταγράφεται μετά την έναρξη της τουριστικής περιόδου στις τρεις λαϊκές αγορές της πόλης του Ρεθύμνου.

Ιδιαίτερα οι έμποροι, που κάθε Δευτέρα, Πέμπτη και Σάββατο απλώνουν τους πάγκους τους στις αντίστοιχες λαϊκές αγορές, εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την τουριστική κίνηση, η οποία φέρνει περισσότερα κέρδη και στον δικό τους επαγγελματικό κλάδο.

Το ίδιο συμβαίνει για τους παραγωγούς παραδοσιακών προϊόντων όπως ντόπιο μέλι ή τυρί, ενώ λιγότερο ισχύει αυτό για τους παραγωγούς οπωροκηπευτικών, των οποίων οι πελάτες είναι κατά κύριο λόγο κάτοικοι της πόλης με μειωμένο βαλάντιο και οικονομικές δυνατότητες.

Σε κάθε περίπτωση οι λαϊκές αγορές του Ρεθύμνου, συνεχίζουν να αποτελούν μια σημαντική παράμετρο της τοπικής οικονομίας και παράλληλα λειτουργούν ως «ατραξιόν» για τους ξένους επισκέπτες μας, οι οποίοι περιδιαβαίνουν με ενδιαφέρον ανάμεσα στους πάγκους με τα εμπορεύματα και τα προϊόντα.

 «Αυξήθηκε η κίνηση»

Στη λαϊκή αγορά που πραγματοποιήθηκε χθες στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων, εκτός από τους ντόπιους καταναλωτές ήταν έντονη η παρουσία των επισκεπτών της πόλης.

Παράλληλα, συζητώντας με τους εμπόρους και παραγωγούς, γινόταν αντιληπτή η συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση των κερδών κατά την τουριστική περίοδο.

Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των Εμπόρων Λαϊκών Αγορών κ. Μανώλης Κοκολάκης ερωτηθείς σχετικά δήλωσε, ότι: «όπως βλέπω μέχρι στιγμής, φέτος είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα στις πωλήσεις στους τουρίστες. Διαφαίνεται ότι θα πάμε και εμείς καλύτερα. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τους δικούς μας. Δεν ψωνίζουν, κάνουν σκληρά παζάρια και γενικότερα θα έλεγα ότι ολοένα και βρίσκονται σε πιο άσχημη οικονομική θέση. Είναι στη φάση της οικονομικής κατάρρευσης».

Η αντίθεση αυτή μεταξύ των καταναλωτικών δυνατοτήτων των επισκεπτών και των ντόπιων κατοίκων, γινόταν αισθητή μιλώντας με τους ανθρώπους, που έρχονται συχνά σε επαφή μαζί τους.

Ο κ. Νίκος Ζουμπαράκης, παραγωγός μελιού, που διαθέτει το προϊόν του και στη λαϊκή αγορά, μας είπε χαρακτηριστικά ότι: «θα μπορούσε να πει κανείς πως η κίνηση είναι ικανοποιητική. Οι Έλληνες βέβαια δεν ψωνίζουν όπως παλιά, αλλά με τον τουρισμό αρχίσαμε να κινούμαστε λίγο. Δουλεύουμε λίγο παραπάνω.»

Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Σταυρακάκης, επί σειρά ετών πρόεδρος των παραγωγών της Λαϊκής, τόνισε ότι: «οι παραγωγοί δεν έχουμε οφέλη από τον τουρισμό. Το πολύ – πολύ να πάρουν κάποια φρούτα. Όμως δουλεύουν οι έμποροι παραπάνω και αυτό είναι καλό. Να ξέρετε όμως, ότι δείχνουμε ιδιαίτερα φιλόξενη συμπεριφορά. Τους υποδεχόμαστε με τσικουδιά και τους κερνάμε με εδέσματα, γιατί θέλουμε να νιώθουν «δικοί μας» άνθρωποι.»

Και αυτό βέβαια είναι αλήθεια. Στους περισσότερους πάγκους με προϊόντα και οπωροκηπευτικά υπάρχουν ρακές και κεράσματα, χαρακτηριστικό δείγμα της γνήσιας λαϊκής φιλοξενίας του τόπου μας.

 «Θέλουμε να δημιουργηθούν νέες λαϊκές»

Με αφορμή την τρέχουσα τουριστική περίοδο αλλά και την επικείμενη νέα θητεία των θεσμικών Αρχών που θα εκλεγούν την Κυριακή, η πλευρά των εμπόρων της λαϊκής αγοράς θέτει και πάλι ζήτημα αύξησης του αριθμού των λαϊκών αγορών.

Το αίτημά τους έχει να κάνει με τη θέσπιση λαϊκών αγορών, όχι μέσα στην πόλη, αλλά σε τουριστικές περιοχές και βέβαια κατά τη θερινή περίοδο.

Ο πρόεδρος των Εμπόρων Λαϊκών Αγορών κ. Μανώλης Κοκολάκης, δήλωσε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα μας, ότι: «θέλουμε περισσότερες ημέρες λαϊκής αγοράς, κυρίως στις τουριστικές περιοχές. Ζητάμε να μας δώσουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των περιοχών που έχουν έντονη τουριστική κίνηση».

Από την πλευρά του συνάδελφός τους έμπορος κ. Στέφανος Λαπαρδάκης συμπλήρωσε, ότι: «δεν ζητάμε αυτές οι λαϊκές να λειτουργούν ολόκληρο το χρόνο. θέλουμε μόνο το καλοκαίρι και μόνο στις τουριστικές περιοχές. Θα πρέπει οι δήμοι να το σκεφτούν σοβαρά και να μας επιτρέψουν κάποιες ημέρες να γίνεται λαϊκή αγορά».

Γενικότερα, συζητώντας με τους ανθρώπους των λαϊκών αγορών, διαφάνηκε, ότι περισσότερο οι παραγωγοί τοπικών προϊόντων, μεταποιητές και οι έμποροι, θα ήθελαν να λειτουργήσουν λαϊκές αγορές στις τουριστικές περιοχές, όπως ο βορράς στον Μυλοπόταμο ή το Σπήλι και ο Πλακιάς.

Οι παραγωγοί αγροτικών προϊόντων, όπως φρούτα και λαχανικά, θα επιθυμούσαν λιγότερο έως καθόλου νέες λαϊκές, με κάποιους να μην συμμερίζονται καθόλου την άποψη των εμπόρων. «Η δημιουργία νέων λαϊκών αγορών αφορά κυρίως τους εμπόρους. Εμάς μας καλύπτουν οι τρεις λαϊκές. Οι πραγματικοί παραγωγοί άλλωστε πρέπει να έχουμε και ημέρες για να δουλέψουμε στο χωράφι μας», ήταν η απάντηση του προέδρου των παραγωγών.
rethnea.gr

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση