HomeHL-GreeceΣυγκεντρώθηκαν 135 εκατ. ευρώ από την TV…μέσα σε 2,5 χρόνια…

Συγκεντρώθηκαν 135 εκατ. ευρώ από την TV…μέσα σε 2,5 χρόνια…

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Αυτή την περίοδο έχουν συγκεντρωθεί τα περισσότερα χρήματα από την τηλεόραση. Από τα τέλη του φάσματος μέχρι τη…
συνδρομητική τηλεόραση και τον ειδικό φόρο, στα δημόσια ταμεία από το 2015 και μετά μπήκαν 135 εκατ. ευρώ. Αν  προστεθούν και τα 245 εκατ. ευρώ από τις άδειες, θα έχει επιτευχθεί ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης  το 2015 για συγκέντρωση 400 εκατ. ευρώ από την τηλεόραση.

Από το 2015 έως και σήμερα έχουν εισπραχθεί 90 εκατ. ευρώ από τον ειδικό φόρο τηλεόρασης (20%) από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και την ΕΡΤ. Αναλυτικά: Το 2015 βεβαιώθηκε το συνολικό ποσό των 34.077.854,78 ευρώ και εισπράχθηκαν μέχρι τώρα 25.073.615,24 ευρώ.

Το 2016 βεβαιώθηκαν 42.408.066,08 ευρώ και εισπράχθηκαν μέχρι τώρα 35.976.137,27 ευρώ. Το 2017 (από την αρχή του έτους έως τις 28/7) βεβαιώθηκαν 28.489.882,05 ευρώ και έχουν εισπραχθεί μέχρι τώρα 18.047.643,54 ευρώ.

Για τέλη χρήσης φάσματος από το 2011 έως το 2014 οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί κλήθηκαν και πλήρωσαν ή έβαλαν σε ρύθμιση το ποσό των 24 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, οι φορείς της συνδρομητικής τηλεόρασης, Cosmote TV και Nova, πλήρωσαν στο Ελληνικό Δημόσιο τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, ως σήμερα.

Η διαφορά με τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας είναι ότι και οι δύο φορείς συνδρομητικής τηλεόρασης πλήρωναν πάντοτε για την υπηρεσία που παρείχαν, ενώ η ΕΙΤΗΣΕΕ με διάφορους τρόπους επιχειρούσε να αποφεύγει την καταβολή του 2% επί του κύκλου εργασιών.

Η υποχρέωση καταβολής τελών τελείωσε επί της ουσίας το 2014, με την υπογραφή της σύμβασης Digea – ΕΕΤΤ, με την οποία εκχωρήθηκαν για 15 χρόνια οι ψηφιακές συχνότητες της χώρας στην εταιρεία των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών έναντι 18,3 εκατ. ευρώ, σε επτά δόσεις. Πλέον, για τη χρήση των συχνοτήτων οι σταθμοί πληρώνουν την Digea και εκείνη το Ελληνικό Δημόσιο.

Υπάρχει, όμως, και μια σοβαρή απώλεια. Με μνημονιακή διάταξη καταργήθηκε από το καλοκαίρι του 2016 η πληρωμή αγγελιοσήμου 21,5% επί των διαφημίσεων. Σε αντίθεση με ό,τι πίστευαν οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών και των ραδιοφωνικών σταθμών, το ποσό αυτό δεν πήγε στα ΜΜΕ, αλλά παρέμεινε μεταξύ διαφημιστικών εταιρειών και διαφημιζομένων…

Διαφήμιση
Διαφήμιση