HomeHL-EconomyΡΑΕ: Εισηγείται επιστροφή 50% του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων από 1/1/2018

ΡΑΕ: Εισηγείται επιστροφή 50% του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων από 1/1/2018

Ποιες αλλαγές επίκεινται

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στο σχέδιο για να αποφύγει τις αυξήσεις-«φωτιά» στα τιμολόγια του ρεύματος καταλήγει η ΡΑΕ, προτείνοντας την μείωση (με επιστροφή φόρου) του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο και μαζούτ κατά 50%, από 1 Ιανουαρίου 2018.

Την αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ υπαγορεύει η μνημονιακή υποχρέωση για κάλυψη του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας της περιόδου 2012-2015 που πλήρωσε η Επιχείρηση για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας.

Η πρόταση της Αρχής θα διαβιβαστεί για τις τελικές αποφάσεις στον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιώργο Σταθάκη, με στόχο να καλύψει το αυξημένο κόστος ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά που δεν είναι διασυνδεδεμένα.

Σύμφωνα με το newmoney.gr, η ανάκτηση των οφειλών προηγούμενων ετών για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας που χρηματοδοτούν τα μη διασυνδεδεμένα νησιά και το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, έχει προβλεφθεί στη συμφωνία με τους θεσμούς, να γίνει σε μία πενταετία. Αυτό όμως αυτόματα μετακύλιε τη δαπάνη στα τιμολόγια ρεύματος, άρα στους καταναλωτές. Με την επιστροφή του ΕΦΚ, το κόστος αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει το κράτος, αρκεί να συναινέσουν σε αυτό το υπουργείο Οικονομικών και οι θεσμοί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα ΥΚΩ έχει «κλειδώσει» το ποσό που η Ρυθμιστική Αρχή, αναγνωρίζει ότι πρέπει να καταβληθεί στην ΔΕΗ για τα προηγούμενα χρόνια, το οποίο είναι 370 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα γενναίο «κούρεμα» των διεκδικήσεων της Επιχείρησης που ξεπερνούσαν τα 730 εκατ. ευρώ και που η ΡΑΕ δεν αναγνωρίζει.

Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο: Σκέψεις να συνδεθεί με την κατοχή αυτοκινήτου…

Την ίδια στιγμή, σημαντικές αλλαγές επίκεινται και στο Κοινωνικό Oικιακό Τιμολόγιο που ανήκει στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις των ΥΚΩ, με στόχο να ξεκαθαρίσει η βάση των δικαιούχων και να περιοριστούν οι καταναλωτές που επωφελούνται από τα ευεργετήματά του, χωρίς πραγματικό λόγο.

Παρά τις αλλεπάλληλες συνεδριάσεις της Ολομέλειας το τελευταίο διάστημα, το νέο πλαίσιο δεν έχει οριστικοποιηθεί. Έχουν όμως αποφασιστεί με σαφήνεια οι κατευθύνσεις, που είναι η εφαρμογή κριτηρίων βάσει εισοδηματικών και περιουσιακών στοιχείων, με μία από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο τραπέζι να είναι η σύνδεση του ΚΟΤ με την κατοχή και τα τεκμήρια του αυτοκινήτου.

Απώτερος σκοπός είναι να ψαλιδιστεί το ποσοστό των δικαιούχων του Κοινωνικού Τιμολογίου που θεωρείται ότι δεν είναι πραγματικό. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, οι δικαιούχοι ΚΟΤ ανέρχονται σε 692.335 για 4.500.000 οικιακές συνδέσεις όταν για παράδειγμα, η Ισπανία διαθέτει 1 εκατομμύριο δικαιούχους, σε 18 εκατομμύρια οικιακές συνδέσεις. Με τη θέσπιση αυστηρών κριτηρίων εκτιμάται ότι το ΚΟΤ θα μπορεί να γίνει πιο ελκυστικό για τους καταναλωτές που το δικαιούνται με τη χορήγηση περαιτέρω δωρεάν κατανάλωσης σε ευάλωτες κατηγορίες, όπως είναι οι πολύτεκνοι.

Αλλαγές θα υπάρξουν και στις κλίμακες των ΥΚΩ προκειμένου να σταματήσουν οι στρεβλώσεις με τις υπέρογκες χρεώσεις. Κατά πληροφορίες θα υπάρχουν τρεις κλίμακες: από 0 έως 1.600 κιλοβατώρες, από 1.600 έως 2.400 και από 2.400 και πάνω, με δύο κυρίως διαφορές. Η πρώτη είναι ότι η χρέωση θα γίνεται μόνο με βάση την υπερβάλλουσα κατανάλωση ανά κλίμακα και όχι για όλες τις κιλοβατώρες όπως ισχύει σήμερα και η δεύτερη ότι συζητείται χωρίς να έχει αποφασιστεί να μπει μια μικρή επιβάρυνση της τάξης του 1 ευρώ και στις χαμηλές καταναλώσεις (έως 1.600 κιλοβατώρες). Στην κατηγορία αυτή υπολογίζεται ότι είναι περίπου το 28% των καταναλωτών που αφορά κυρίως κλειστά σπίτια και εξοχικά. Αυξήσεις προβλέπονται και στις μεγάλες καταναλώσεις (άνω των 3.400 κιλοβατώρων), με τις συζητήσεις να μιλούν για ένα κόστος μεταξύ 80 και 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση