HomeΕΛΛΑΔΑ«Όχι» από τα κανάλια στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαφημίσεων

«Όχι» από τα κανάλια στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαφημίσεων

Ζητούν το εθνικό κοινοτικό πλαίσιο...

Διαφήμιση

Αρνητικά σχόλια συγκέντρωσε  από τους φορείς και ειδικά από την Ένωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών, Πανελλαδικής Εμβέλειας (ΕΗΤΗΣΕΕ) το  νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, ασκώντας κριτική στο θέμα που αφορά τη διαμόρφωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαφημίσεων. Κατά την τοποθέτησή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο Παναγιώτης Κυριακόπουλος, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αντισυνταγματικό και αντικοινοτικό και εξέφρασε την αντίθεσή της Ένωσης για την πλατφόρμα, όπως περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο. Υπογράμμισε ότι η  υποχρεωτική συμμετοχή οδηγεί σε κρατικό μονοπώλιο. «Το νομοσχέδιο αγνοεί ιδιαιτερότητα διαθέσιμου τηλεοπτικού χρόνου. Ο χρόνος έχει άλλη αξία για κάθε διαφημιζόμενο», ανέφερε και ότι “κάθε πελάτης απευθύνεται σε άλλο κοινό, αγνοείται η διάσταση της ανταλλακτικής διαφήμισης, ο διαφημιστικός χρόνος δεν είναι ίδιος με την πώληση σιταριού”.

Επεσήμανε ότι θεωρούμε πως  η υιοθέτηση μέτρων για επίτευξη διαφάνειας και πάταξη φοροδιαφυγής είναι εφικτή με ηπιότερο τρόπο. “Η  βάση του οποιαδήποτε συστήματος  πρέπει να είναι το εθνικό κοινοτικό πλαίσιο , με ελάχιστη δυνατή κρατικής παρέμβασης”, είπε χαρακτηριστικά και ανέφερε ότι είναι αρμοδιότητα και του ΕΣΡ η διαχείριση της πλατφόρμας. Προειδοποίησε ότι το νέο μοντέλο δεν θα λειτουργήσει αλλά αντίθετα θα οδηγήσει στο μονοπώλιο και θα δημιουργήσει χάος, ενώ θα αυξήσει το όρο της διαφήμισης από το 16% στο 20%.

«Δεν είμαστε στο τελικό στάδιο της νομοθέτησης», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Παππάς σε παρέμβασή του, ενώ στη συνέχεια επεσήμανε ότι το πρόβλημα αναγνωρίζεται από όλους και υπάρχει αποδοχή της αναγκαιότητας ύπαρξης της πλατφόρμας. Υπάρχει διαφωνία για την αρμοδιότητα του ποιος θα τη διαχειρίζεται».  «Είμαστε ανοιχτοί στη συζήτηση μέχρι να ολοκληρωθεί το νομοθέτημα μπορούμε να το δούμε», δήλωσε ο κ. Παππάς.  Ο κ. Κυριακόπουλος ανέφερε ότι  η πρόταση της Ένωσης είναι να υπάρξει πλατφόρμα αλλά χωρίς πλειστηριασμό και πρότεινε να βάλετε εσείς τους κανόνες και από κει και πέρα εμείς ως αγορά θα φτιάξουμε το σύστημα που θα ελέγχει το ΕΣΡ.

ΕΣΡ: Άγνωστο πότε θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες 

Από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος του ΕΣΡ Ροδόφλος Μορώνης δήλωσε αδυναμία  να απαντήσει στον χρόνο που θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες, κατά τη διάρκεια της ακρόασης των φορέων στο νομοσχέδιο Παππά για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Ο κ. Μορώνης σημείωσε δυο πράγματα: α. όπως γνωρίζετε έχουν γίνει δύο τρεις προσπάθειες και έχουν για τον έναν ή άλλο τρόπο αποτύχει την εποχή που δεν ήμουν στο ΕΣΡ και αντιμετώπιζα τα πράγματα ως εργάτης των ΜΜΕ.  Θέλω να ελπίζω, όπως τόνισε, ότι κάποια προβλήματα, που αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει το ΕΣΡ, θα ξεπεραστούν σύντομα και ότι η συνεργασία με το υπουργείο θα συνεχίσει με ταχείς ρυθμούς όπως τις τελευταίες βδομάδες. Ο κ. Μορώνης δήλωσε ότι μετά από αυτό ίσως θα μπορούσα να απαντήσω δίνοντας κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα φτάσουμε σε αδειοδοτήσεις.

Σχετικά με την πλατφόρμα, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην θεσμοθέτηση οποιαδήποτε τρόπου που θα μπορούσε να συμβάλει στη διαφάνεια στην αγορά.  Σχετικά με το πως το ΕΣΡ σκέπτεται τον έλεγχο ως ρυθμιστής του συστήματος υπογράμμισε ότι δεν είναι σε θέση να απαντήσει  διότι  δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα αλλά και γιατί δεν υπάρχει ο κώδικας που προβλέπεται να διαχείρισης συστήματος.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης Ελλάδος, Μανώλης Παπαπολύζος επεσήμανε  το νομοσχέδιο ξεπερνάει κάθε όριο παρεμβατικής πολιτικής σε κλάδο οικονομίας και δήλωσε ότι πρώτη φορά δημιουργείται οιωνοί κρατικό μονοπώλιο λες και η διαφήμιση είναι κρατικό αγαθό όπως το νερό και η ενέργεια.

Επίσης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), Γρηγόρης Αντωνιάδης, τόνισε ότι το νομοσχέδιο βάζει εμπόδια στην ορθή λειτουργία της αγοράς και Σίμωνα με όσα ανέφερε θα υπάρξουν  επιπτώσεις στη διανομή της διαφήμισης, διότι θα φύγει η προστιθέμενη αξία από την εθνική αγορά που είναι 100% στα κανάλια και θα πάει στο Internet που είναι μόλις στο 30%.

protothema.gr

Διαφήμιση