HomeHL-9Σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα…μέσω της Κρήτης θέλει να επενδύσει η TUI

Σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα…μέσω της Κρήτης θέλει να επενδύσει η TUI

«Αναζητούμε ευκαιρίες για να ενισχύσουμε περαιτέρω την παρουσία μας»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η φετινή χρονιά στην Ελλάδα δεν περνά απαρατήρητη για τους διεθνείς παίκτες στη βιομηχανία του τουρισμού.

Με τη φράση «η Ελλάδα διαγράφει μια φανταστική πορεία την εφετινή χρονιά», ο δεύτερος στην ιεραρχία του ταξιδιωτικού ομίλου TUI, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του TUI Group και πρόεδρος του TUI Care Foundation κ. Τόμας Ελερμπεκ, επιβεβαιώνει ότι «η Ελλάδα είναι ο μεγάλος νικητής της εφετινής περιόδου» για τον κορυφαίο ταξιδιωτικό όμιλο.

Ο ίδιος αναφέρεται στην «ισχυρή διψήφια αύξηση αφίξεων της TUI στην Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι» και στη «μεγάλη ανταπόκριση από τους πελάτες μας σε όλες τις αγορές της Ευρώπης». «Με σκληρή δουλειά μαζί με τους εταίρους μας στην Ελλάδα καταφέραμε να κάνουμε την Ελλάδα το δεύτερο μετά την Ισπανία πιο δημοφιλή προορισμό της TUI παγκοσμίως».

Ο κ. Ελερμπεκ βρέθηκε στο Ηράκλειο τη Δευτέρα, με αφορμή την παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος που ξεκινά η TUI για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην Κρήτη, επιχειρώντας να συνδέσει τον αγροδιατροφικό τομέα με τον τουρισμό και την αειφορία.

Αναφερόμενος στα αναπτυξιακά σχέδια του οργανισμού για το 2018, τα οποία θα εξειδικευθούν σε συνεργασία και με το υπουργείο Τουρισμού, υπογραμμίζει ότι «συνεχίζουμε να βλέπουμε την Ελλάδα ως βασικό προορισμό στον οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω την παρουσία μας.

Πιστεύουμε στην Ελλάδα και είμαστε σε αναζήτηση πρόσθετων ξενοδοχειακών συνεργασιών». Ταυτόχρονα, «η επέκταση του χαρτοφυλακίου ξενοδοχείων της TUI αποτελεί βασική στρατηγική επιλογή του ομίλου συνολικά».

Δημοφιλής προορισμός

Εξάλλου σημειώνει ότι «προωθούμε δυναμικά τον μετασχηματισμό της TUI από tour operator σε έναν ολοκληρωμένο τουριστικό όμιλο με επίκεντρο τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια», εξηγώντας ότι οι «δύο αυτοί τομείς ήδη συνεισφέρουν περίπου το 50% των συνολικών κερδών του ομίλου.

Σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα, ως δεύτερος, μετά την Ισπανία, πιο δημοφιλής προορισμός της TUI παγκοσμίως, δεν θα μπορούσε να βρίσκεται έξω από το επενδυτικό μας ενδιαφέρον. Είμαστε στην Ελλάδα σε αναζήτηση ευκαιριών επένδυσης σε νέες μονάδες, όπως είναι η Robinson, η ΤUI Magic Life, η TUI Family Life TUI Blue και άλλα ξενοδοχειακά brands της TUI».

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με το υπουργείο Τουρισμού, αυτό μπορεί να γίνει είτε με την υλοποίηση ιδίων επενδύσεων των brands της TUI σε προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα, για τους οποίους υπάρχει ενδιαφέρον.

Αλλά και στην κατεύθυνση της δημιουργίας νέων προορισμών με την υπογραφή πολυετών συμβολαίων σε μονάδες, κάτι που θα παρέχει την απαραίτητη ρευστότητα στους ξενοδόχους για τη λειτουργία και την αναβάθμιση των μονάδων.

Ζήτηση και δυναμικότητα

Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενισχυθεί και η δυναμικότητα σε προορισμούς όπως η Σκιάθος, ο Βόλος, η Λευκάδα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά και η Πάρος, που έχουν προταθεί και από την πλευρά του υπουργείου.

Το 2017 η TUI πραγματοποιεί 600 πτήσεις με δικά της αεροπλάνα σε ελληνικούς προορισμούς, διαθέτοντας και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις και με άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Εφέτος τη μεγαλύτερη ζήτηση, όπως αναφέρεται στο tovima.gr καταγράφουν η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα. Αλλά «βλέπουμε μεγάλη ζήτηση προς μικρότερους ελληνικούς προορισμούς» τονίζει όπως Σάμος, Λέσβος, Θάσος και Πελοπόννησος ενώ στο πρόγραμμα εντάχθηκε πάλι η Κάρπαθος.

Η γεωπολιτική αναστάτωση στην ευρύτερη περιοχή έχει μεταθέσει τη ζήτηση και «σίγουρα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλοι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο ευνοούν την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα. Αλλά αυτός είναι ένας βραχυπρόθεσμος παράγοντας. Οι άλλοι προορισμοί ανακάμπτουν.

Και οι πελάτες μας δεν έρχονται στην Ελλάδα, επειδή δεν μπορούν να ταξιδέψουν αλλού – έρχονται επειδή επιλέγουν συνειδητά την Ελλάδα για αυτά που τους προσφέρει. Η Ελλάδα είναι εξαιρετικός προορισμός και θα πρέπει να εργαστούμε όλοι για την περαιτέρω αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού» υποστηρίζει ο κ. Ελερμπεκ.

Η Κρήτη

Η Κρήτη είναι ένας από τους μεγαλύτερους προορισμούς για τις αγορές της TUI. Εφέτος παρουσιάζει διψήφια αύξηση στις κρατήσεις από τη γερμανική αγορά, ενώ ο ταξιδιωτικός οργανισμός έχει συμβόλαια με περισσότερα από 600 ξενοδοχεία στο νησί.

«Το πρόγραμμα TUI Cares for Crete που υλοποιούμε στη Κρήτη και το οποίο αποτελεί τον λόγο της επίσκεψής μου σε αυτό το όμορφο νησί αντανακλά ακριβώς την πίστη μας στον αειφόρο και αυθεντικό τουρισμό.

Οι πελάτες μας επιθυμούν την αυθεντικότητα και θέλουν να γνωρίσουν τον τοπικό πολιτισμό, μέρος της οποίας είναι και η κουζίνα» δηλώνει ο κ. Ελερμπεκ. «Η Κρήτη, αλλά και η Ελλάδα συνολικά, διαθέτει εξαιρετικά αγροτικά προϊόντα.

Μέσω της διασύνδεσης με τον τουρισμό θέλουμε μαζί με τους έλληνες εταίρους μας να βοηθήσουμε την ανάδειξη και προώθηση αυτών των προϊόντων και άρα να βελτιώσουμε την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών.

Η ιδέα του προγράμματος δημιουργήθηκε μαζί με την υπουργό Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά. Οταν ανακοινώσαμε το πρότζεκτ συμμετείχαν 25 παραγωγοί, σήμερα είναι πάνω από 100 συμμετέχοντες. Αυτό δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των τοπικών αγροτικών παραγόντων για τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου.

Συνεπώς, αυτό το πρότζεκτ μπορεί να γίνει παράδειγμα προς μίμηση για το πώς μπορεί κανείς να συνδέσει την τουριστική οικονομία, τα ξενοδοχεία και τον αγροτικό τομέα» καταλήγει.

Προβληματισμός: Η αύξηση των φόρων μπορεί να μειώσει τη ζήτηση Οι φορολογικές επιβαρύνσεις και ειδικότερα ο αναμενόμενος από το 2018 φόρος διαμονής προκαλούν προβληματισμό. «Είμαστε αντίθετοι με την επιβολή νέων φόρων στον ελληνικό τουρισμό» λέει ο κ. Ελερμπεκ. «Η αύξηση των φόρων θα επιφέρει αύξηση της τελικής τιμής.

Κάθε αύξηση της τιμής χωρίς προηγούμενη βελτίωση της ποιότητας είναι προβληματική και μπορεί να καταλήξει σε μείωση της ζήτησης. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι δεν θα πρέπει να ανακοπεί η εξαιρετικά δυναμική πορεία του ελληνικού τουρισμού.

Αντί να μιλάμε για αύξηση φόρων, θα έπρεπε να συζητάμε για βελτίωση υποδομών, επένδυση στην εκπαίδευση και κατάρτιση καθώς και στην ανάγκη προσαρμογής του τουριστικού επιχειρείν στην ψηφιακή εποχή». Το ζήτημα του νέου φόρου αναμένεται να συζητηθεί το επόμενο διάστημα με την κυβέρνηση, και ο τουριστικός οργανισμός θα καταθέσει προτάσεις με στόχο να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες.

Απαριθμώντας τα θετικά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ο ίδιος εστιάζει στην «απαράμιλλη φυσική ομορφιά», σε «μια χώρα γεμάτη ιστορία μεγάλης σημασίας για την Ευρώπη», στη φιλοξενία, στο υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, στην αυθεντικότητα και στη διαφορετικότητα των προορισμών. Και «βέβαια στην κουζίνα» προσθέτει.

Την ίδια ώρα «προκλήσεις υπάρχουν στον τομέα της βελτίωσης υποδομών, όπως είναι τα αεροδρόμια στα νησιά, η δαιδαλώδης γραφειοκρατία, η αστάθεια της οικονομίας και του φορολογικού συστήματος».

Διαφήμιση
Διαφήμιση