HomeHL-EconomyΤσίπρας: Όποιος διαπραγματεύεται με σχέδιο, πετυχαίνει τους στόχους του

Τσίπρας: Όποιος διαπραγματεύεται με σχέδιο, πετυχαίνει τους στόχους του

Σύσκεψη με Παπαδημητρίου και Αποστόλου

Διαφήμιση

«Όταν κανείς διαπραγματεύεται με σχέδιο, με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα και δεν δέχεται ό,τι η άλλη πλευρά του παρουσιάζει ως δεδομένο και επιμένει, καταφέρνει να πετυχαίνει νίκες» ήταν το μήνυμα του πρωθυπουργού με αφορμή την επιτυχία της κατοχύρωσης της ελληνικής ονομασίας προέλευσης της φέτας στην Ιαπωνία. Για το ζήτημα ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό οι υπουργοί Οικονομίας και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, συναντήθηκε το μεσημέρι με τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλη Αποστόλου στο Μέγαρο Μαξίμου.

Κατά τη συνάντηση ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς για την επιτυχία της κατοχύρωσης της ελληνικής ονομασίας προέλευσης της φέτας στην Ιαπωνία.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τον Μάρτιο του 2015 η ελληνική κυβέρνηση είχε ξεκινήσει τη μάχη διεκδίκησης της ονομασίας προέλευσης της φέτας, καταγγέλλοντας σε επίπεδο ευρωπαϊκών οργάνων τις συμφωνίες που είχαν επιτευχθεί με τον Καναδά και την Νότια Αφρική. Αμέσως υπήρξε δέσμευση για την έναρξη διαλόγου αναθεώρησης των συμφωνιών αυτών.

Ως αποτέλεσμα των επίμονων κυβερνητικών ενεργειών, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, ήρθε η κατοχύρωση της ονομασίας προέλευσης στην περίπτωση της Ιαπωνίας, ύστερα από τη συνεχή πίεση τόσο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, όσο και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Δεδομένης της εξέλιξης αυτής, η Ελλάδα πλέον έχει ένα παραπάνω πλεονέκτημα στις διαπραγματεύσεις που ακολουθούν για τις επόμενες συμφωνίες.

Όπως υπογράμμισε ο πρωθυπουργός: «Όταν ξεκινήσαμε αυτή την διαπραγμάτευση είχαμε βρεθεί μπροστά στον κίνδυνο ουσιαστικά να χάσουμε την ονομασία προέλευσης, και το θεωρούσανε μάλιστα και ως δεδομένο ότι θα τη χάσουμε. Και νομίζω ότι αποδεικνύεται ότι όταν κανείς διαπραγματεύεται με σχέδιο, με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα και δεν δέχεται ό,τι η άλλη πλευρά του παρουσιάζει ως δεδομένο και επιμένει, καταφέρνει να πετυχαίνει νίκες. Νομίζω, ότι αυτή είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη».

Εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται στην ευχάριστη στιγμή να ανακοινώσει την προστασία της φέτας.

«Μετά τη συμφωνία ΕΕ-Ιαπωνίας και αφού είχε προηγηθεί το πρόβλημα με τον Καναδά, καταφέραμε να κερδίσουμε τη χρήση του αποκλειστικού όρου ΠΟΠ για την ελληνική φέτα», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Οικονομίας προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση κατόρθωσε κάτι που ήταν πολύ δύσκολο στις προηγούμενες συμφωνίες.

Από την πλευρά του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου αναφέρθηκε στην κατάχρηση του όρου φέτα όπως προέκυπτε από τις συμφωνίες με τη Νότια Αφρική και τον Καναδά, καθώς η ονομασία φέτα μεταφερόταν σε λευκά τυριά ή τυριά τύπου φέτας.

Ο κ. Αποστόλου στις δηλώσεις του εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση είχε ήδη προβάλει τις αντιρρήσεις της στο Συμβούλιο των ευρωπαίων υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης τον Μάρτιο του 2015 και πρόσθεσε:

«Μπροστά στην επιμονή μας η Ευρωπαϊκή Ένωση δεσμεύτηκε πως εντός της μεταβατικής περιόδου θα προστατευόταν η φέτα. Σήμερα κάναμε ένα επόμενο βήμα και καταφέραμε με την υπογραφή συμφωνίας με την Ιαπωνία να έχουμε την πλήρη προστασία της ελληνικής φέτας».

Ο κ. Αποστολου είπε επίσης πως η κυβέρνηση ξεκινά μέσω των περιφερειακών συμβουλίων, αρχής γενομένης από την Κοζάνη, την Τετάρτη, να αναδεικνύει τα συγκριτικά αγροτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής.

Πρόσθεσε πως μέσα στην επόμενη πενταετία θα διατεθούν περίπου 20 δισεκατομμύρια με στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση του αγροτικού τομέα.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης σημείωσε πως μετά τη συμφωνία με την Ιαπωνία θα ακολουθήσουν αντίστοιχες συμφωνίες με άλλες χώρες για την κατοχύρωση της ονομασίας προέλευσης της ελληνικής φέτας. Κλείνοντας ο κ Αποστολου είπε «μακάρι να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση που θα έχουμε από την Ιαπωνία».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαφήμιση