HomeΕΛΛΑΔΑΠυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για «εξυπηρετήσεις» με «βιομηχανία» τροπολογιών

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για «εξυπηρετήσεις» με «βιομηχανία» τροπολογιών

Ένταση στη Βουλή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Βιομηχανία» ρουσφετολογικών ρυθμίσεων ή πρωτοφανής νομοθετική προχειρότητα; Παρά τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δεσμεύσεις για πλήρη σεβασμό των κανόνων διαφανούς νομοθέτησης οι υπουργοί συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να «βομβαρδίζουν» την Βουλή με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Στο «παρά πέντε» της ψήφισης νομοσχεδίων ή στα «μαύρα μεσάνυχτα» περνούν σχεδόν «εν κρυπτώ» ακόμα και από τους δικούς τους βουλευτές, διατάξεις «αμφιβόλου ποιότητας» ή σε αρκετές περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση «φίλων», «κολλητών» και «ημέτερων».

Πρακτική που στοχεύει στον αιφνιδιασμό της εθνικής αντιπροσωπείας και της αντιπολίτευσης καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την αποχώρηση από το ταμείο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια προστέθηκαν συνολικά 18 τροπολογίες (16 υπουργικές – 2 βουλευτικές) με άσχετο αντικείμενο και ελλιπή τεκμηρίωση κοστολόγησης καθώς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις πως δεν παρασχέθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία. Μεταξύ άλλων, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την μείωση των τελών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων, την δυνατότητα σύναψης ειδικών συμφωνιών «συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του ΕΟΤ, που δεν μπορούν εκ της φύσης και της ιδιαιτερότητάς τους να αποτελούν αντικείμενο διαγωνιστικών διαδικασιών», την καταβολή επιδόματος στον Συντονιστή της ΕΕΔΑ κ.α.

Ρουσφέτι σε εργολάβους

Επίσης, τροπολογία που κατατέθηκε στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου μετακυλύει από τις εταιρείες διαχείρισης στους φορολογούμενους την ζημιογόνο χρήση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Κόρινθος – Καλαμάτα»! Ειδικότερα, προβλέπει πως η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας», θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

Το θέμα προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης με τον κ. Νίκο Δένδια (ΝΔ) να μιλά για «ρουσφέτι» στους εργολάβους. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Χρήστος Μαντάς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο προκαλώντας ωστόσο απορίες καθώς αν υπάρχει νόμος για ποιο λόγο χρειάζεται η τροπολογία, ενώ ο κ. Γιώργος Αμυράς (Ποτάμι) ανταπάντησε: «Τι έγινε κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα κ. Μαντά;».

Η συζήτηση ωστόσο επεκτάθηκε και στην γενικότερη πρακτική της κυβέρνησης να «βομβαρδίζει» το κοινοβούλιο με άσχετες και προβληματικές τροπολογίες με αποτέλεσμα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου να πει πως «η μεγάλη πλειοψηφία αφορά ρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο»!

Παράλληλα, επιχείρησε να δείξει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν «παραβιάζει» τον ρυθμό κατάθεσης τροπολογιών των τελευταίων ετών λέγοντας ότι το 2015 κατατέθηκαν 130 τροπολογίες σε 24 νομοσχέδια, το 2016 ψηφίστηκαν 303 τροπολογίες σε 91 νομοσχέδια όταν το 2014 σε 48 νομοσχέδια κατατέθηκαν 267.

Προχειρότητα

Εκτός των παραπάνω, αρκετές τροπολογίες αποκαλύπτουν και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένα υπουργεία το νομοθετικό έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που καταφθάνουν το τελευταίο διάστημα στην Βουλή έρχονται να διορθώσουν πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. Το «ρεκόρ» διορθώσεων κατέχει ο νόμος δια χειρός Γιώργου Καρτρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό σύστημα ενώ ακολουθούν οι νόμοι που εισηγήθηκε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Προκειμένου δε να κρύψουν την απαράμιλλη προχειρότητα σκαρφίζονται μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια της νομοθετικής γραφικότητας. Για παράδειγμα θέτουν ως τίτλο «τροποποίηση διατάξεων» νόμου του 2007 προσθέτοντας στην συνέχεια και με «ψιλά» γράμματα «όπως αντικαταστάθηκαν (σ.σ. οι διατάξεις του 2007) με νόμο του 2016»!.

Αλλάζει ξανά ο υπαλληλικός κώδικας

Την συγκεκριμένη «λογική» ακολουθεί και νέα τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή, σε κύρωση που καθορίζει την εταιρική σχέση Ε.Ε. και της Μογγολίας και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Η νέα 17σέλιδη ρύθμιση με υπόνοιες εξυπηρέτησης και τακτοποίησης «των δικών μας παιδιών» αλλάζει εκ νέου βασικές αρχές του υπαλληλικού κώδικα για την επιλογή προϊσταμένων που ψηφίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Γιάννης Κουτσούκος (Δημ. Συμπαράταξη) με ερώτηση που κατέθεσε προς την κυρία Όλγα Γεροβασίλη κατήγγειλε πως «η κυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, τις προβλέψεις του υπαλληλικού κώδικα για τις διαδικασίες, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των προϊσταμένων προκειμένου να οικοδομήσει τους κομματικούς της μηχανισμούς στην απέλπιδα προσπάθειά της για παραμονή στην εξουσία»

Με την νέα τροπολογία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι για την επιλογή προϊσταμένων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) επιλέγονται υπάλληλοι με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης ή με 2ετή αν δεν υπάρχουν αντί 5ετούς εμπειρίας που απαιτεί το ισχύον καθεστώς.

Άλλη παράγραφος καταργεί τις διατάξεις που προέβλεπαν ότι για την επιλογή προϊστάμενου μετράται η προϋπηρεσία των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. ή σε όργανά της ή σε διεθνείς οργανισμούς, σε Ανεξάρτητες Αρχές ή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Πηγές μάλιστα από την αντιπολίτευση αναγνωρίζουν «εκδικητικά» στοιχεία που στοχεύουν και στην παράκαμψη υπαλλήλων που στο παρελθόν είχαν αιρετή θέση (βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες) καθώς πλέον δεν θα λογίζεται εκείνη η θητεία στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση