HomeHL-EconomyΝαυτιλία: Φορολόγηση μερισμάτων και μεταβίβαση μετοχών ζητούν οι Βρυξέλλες

Ναυτιλία: Φορολόγηση μερισμάτων και μεταβίβαση μετοχών ζητούν οι Βρυξέλλες

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της έρευνας που πραγματοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για το φορολογικό πλαίσιο που ισχύει για τον κλάδο της ναυτιλίας, στην Ελλάδα. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ερευνά αν πλήττεται ο ανταγωνισμός στο πλαίσιο της Ε.Ε.

Η φορολόγηση των μερισμάτων αλλά κυρίως η φορολόγηση της μεταβίβασης μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών είναι στα δύο θέματα που έχουν εστιάσει οι Βρυξέλλες. Για τη φορολόγηση των μερισμάτων ισχύει η εθελοντική συνεισφορά η οποία όμως δεν είναι μόνιμο μέτρο και η οποία ήδη ισχύει για τα ναυλομεσιτικά γραφεία. Για τη δε φορολόγηση της μεταβίβασης μετοχών εάν επιβληθεί θα προκαλέσει τεράστιο θέμα αφού τα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν θα είναι μεγάλα, όπως επισημαίνουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη.

Την περασμένη εβδομάδα κλιμάκιο της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας βρέθηκε, για μία ακόμη φορά, στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας που γίνεται.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης είναι ξεκάθαρος: «Η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια έχοντας στη φαρέτρα της το ένδοξο παρελθόν της, και το ισχυρό παρόν, θα αγωνισθεί με σθένος να διατηρήσει αλώβητο το υψηλό προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς.

Η Επίτροπος Μεταφορών κα Βιολέτα Μπούλτς έχει ανεπιφύλακτα δηλώσει την επιθυμία της να στηρίξει την κοινοτική ναυτιλία σε μια περίοδο κρίσιμη για τη ναυτιλία διεθνώς, λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν όπως οι χαμηλοί ναύλοι, η πλεονάζουσα χωρητικότητα σε σχέση με τον διακινούμενο όγκο του διεθνούς εμπορίου, καθώς και οι συνεχώς αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και οι πολιτικές προστατευτισμού που αναπτύσσουν αρκετές χώρες εκτός Ευρώπης για να ενισχύσουν τις ναυτιλίες τους και τις οικονομίες τους» και προσθέτει:

«Θα επαναλάβω άλλη μια φορά ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς» για να καταλήξει λέγοντας:

«Αυτό είναι και το κύριο πολιτικό επιχείρημά μας, πέρα από τη σωρεία των νομικών ερεισμάτων, που έχουμε αναπτύξει προς τις υπηρεσίες της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, κα Βεστάγκερ στο πλαίσιο της υπό εξέλιξη διερεύνησης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου. Και είμαι αισιόδοξος ότι το αποτέλεσμα του εποικοδομητικού διαλόγου που είχαμε τους τελευταίους μήνες θα είναι συνακόλουθο με το θεμελιώδες ευρωπαϊκό εγχείρημα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της κοινοτικής ναυτιλίας, το 50% της οποίας εκπροσωπεί η ελληνόκτητη».

Από την πλευρά του, ο Πάνος Λασκαρίδης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΕ, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστικών Ενώσεων επισημαίνει:

«Δεν υπάρχει τίποτα το χειρότερο για τις ευρωπαϊκές οικονομίες να εξαρτώνται από τα αναδυόμενες ναυτιλιακές αγορές της Άπω Ανατολής. Για αυτό τον λόγο η ευρωπαϊκή ναυτιλία παίζει σημαντικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο. Η ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ενδιαφέρει πολύ τους έλληνες. Θα καταφέρουμε να τακτοποιήσουμε το θέμα όχι σε μακρινό χρόνο».

Θέση για το θέμα έχει εκφράσει και ο Νίκος Τσάκος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ναυτιλιακής ΤΕΝ και πρόεδρος της Intertanko, της Διεθνής Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων:

«Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι γνωρίζουν πολύ λίγο τη ναυτιλία και έπρεπε να υποστηρίζουν την ελληνική και όχι να την υποσκάπτουν. Και αυτό γιατί η ελληνική ναυτιλία είναι η κορυφαία δύναμη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Δεν καταλαβαίνουν κάποιοι ότι αν την αποδομήσουν τότε αυτό θα σημάνει και την αποδόμηση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία είναι μεγάλη πηγή εσόδων και ισχυρότατο διαπραγματευτικό χαρτί στην παγκόσμια οικονομικο-γεωπολιτική σκακιέρα. Επιπλέον ελλοχεύει ο κίνδυνος η ναυτική τεχνογνωσία να φύγει ολοκληρωτικά προς την Ανατολή» για να συμπληρώσει:

«Στην Ε.Ε. πρέπει να καταλάβουν ότι βάζοντάς τα με την ελληνική ναυτιλία είναι σαν να πριονίζουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται. Και αυτό πρέπει να το καταλάβουν όσο είναι ακόμα νωρίς».

Τόσο το υπουργείο Οικονομικών όσο και οι εφοπλιστικές-ναυτιλιακές ενώσεις έχουν στείλει εδώ και πολλούς μήνες, πολυσέλιδα υπομνήματα στην Επίτροπο με τα οποία απαντούν σε όλα τα ερωτήματα που είχαν τεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέρριψαν μία προς μία τις αιτιάσεις της ΕΕ ότι το φορολογικό πλαίσιο που διέπει της εταιρείες και τους πλοιοκτήτες αποτελεί κρατική ενίσχυση και πλήττει τον ανταγωνισμό στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ναυτιλιακή κοινότητα συνεργάστηκε με μεγάλα δικηγορικά γραφεία, για να συντάξει τα απαντητικά κείμενα. Ένα εξ αυτών είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη, έχει έδρα στις Βρυξέλλες και εξειδικεύεται σε θέματα ανταγωνισμού.

Οι χειρισμοί από την πλευρά των Ελλήνων παραμένουν λεπτοί αφού απέναντί τους έχουν την 48χρονη δανέζα Μαργκρέτε Βεστάγκερ, η οποία έστρεψε επάνω της τα παγκόσμια φώτα της δημοσιότητας όταν ζήτησε από την Apple να καταβάλει φόρους ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ιρλανδία. Τα στελέχη της Κομισιόν έχουν επισημάνει ότι η μεταρρύθμιση στο φορολογικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλία εντάσσεται στο τρίτο μνημόνιο που συμφωνήθηκε μεταξύ δανειστών και Ελλάδας τον Αύγουστο του 2015 ενώ έχουν προειδοποιήσει ότι εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία ενδέχεται να ξεκινήσει επίσημη έρευνα για παράνομη κρατική βοήθεια.

Newmoney.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση