HomeHL-EconomyΨηφίστηκε στην Επιτροπή Εμπορίου το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα

Ψηφίστηκε στην Επιτροπή Εμπορίου το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα

Περιέχει δύο προαπαιτούμενα της β' αξιολόγησης

Διαφήμιση

Με βελτιωτικές αλλαγές από τον υπουργό Υποδομών Χρ.Σπίρτζη, και με αρκετά άρθρα να στηρίζονται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, υπερψηφίστηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο που αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα και στο οποίο περιέχονται δύο προαπαιτούμενα για τη β’ αξιολόγηση. Το νομοσχέδιο που συζητείται με τη διαδικασία του επείγοντος ψηφίζεται την Πέμπτη στην Ολομέλεια.

Ειδικότερα, υπερψηφίστηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας που αφορά την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Η συζήτηση του νομοσχεδίου, που διεξάγεται με τη διαδικασία του επείγοντος, θα συνεχιστεί αύριο, Τετάρτη, στην Ολομέλεια και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη με την ψήφισή του, καθώς περιλαμβάνει τα δύο πρώτα προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης: την απλοποίηση της αδειοδότησης πρατηρίων και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών.

Οι νέες ρυθμίσεις στις οποίες προχώρησε ο κ. Σπίρτζης, κάνοντας δεκτά σχετικά αιτήματα βουλευτών, αλλά και κοινωνικών φορέων, προβλέπουν μεταξύ άλλων:

-Αυτόματη αδειοδότηση των πρατηρίων μετά την παρέλευση των προθεσμιών.

-Παρακολούθηση από το Μητρώο Πρατηριούχων της ισχύος των πιστοποιητικών λειτουργίας τους.

-Μείωση από έξι στους πέντε μήνες, στην έκδοση προεδρικού διατάγματος για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών.

Από την πλευρά της η αντιπολίτευση, εστίασε κυρίως στις ενστάσεις και τους προβληματισμούς της, στα άρθρα που αφορούν την απαγόρευση φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στις προδιαγραφές ασφαλείας για τη λειτουργία των πρατηρίων, κυρίως σε κατοικημένες περιοχές, στις άδειες των μηχανικών και στις πειθαρχικές κυρώσεις για ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις.

Το νομοσχέδιο στηρίχθηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ θετικά εμφανίστηκαν και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων και Ποτάμι.

Το ΚΚΕ εξέφρασε την διαφωνία του, υποστηρίζοντας ότι υλοποιεί αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ, με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των μονοπωλιακών ομίλων.

Η Χρυσή Αυγή δήλωσε ότι επιφυλάσσεται επί ορισμένων άρθρων να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου:

– Απλοποιείται η αδειοδότηση των πρατηρίων καυσίμων ως προς τον χρόνο και τη διαδικασία, ενώ καθορίζονται αυστηρές πειθαρχικές ποινές για όσους δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους.

– Καθορίζονται τεχνικές προδιαγραφές για την λειτουργία πρατηρίων καυσίμων, ενώ προβλέπεται η καθιέρωση πιστοποιημένου μηχανικού ως τεχνικού ασφάλειας.

– Εξειδικεύονται οι όροι απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο δίκτυο, καθορίζονται πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους οδηγούς που δεν συμμορφώνονται, καθώς και ποινικές κυρώσεις.

-Καθορίζεται το επαγγελματικό πλαίσιο των ειδικοτήτων των μηχανικών και εντάσσονται σε αυτό τέσσερις ειδικότητες: μηχανικοί περιβάλλοντος, μηχανικοί ορυκτών πόρων, μηχανικοί πολεοδομίας και χωροταξίας και μηχανικοί παραγωγοί και διοίκησης.

In.gr

Διαφήμιση