HomeΚΡΗΤΗΝέα παράταση «προσγειώνει» το διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Νέα παράταση «προσγειώνει» το διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Αντιμέτωπος με μία ακόμη, πολλοστή, παράταση βρίσκεται ο διαγωνισμός για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών που έληγε αύριο, θα παραταθεί κατά περίπου ένα μήνα, για τις 26 Οκτωβρίου κάτι που θα μέλλει να φανεί σήμερα οπότε θα γνωστοποιηθεί η απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Προ ημερών, τρία από τα πέντε ενδιαφερόμενα σχήματα εταιρειών είχαν ζητήσει παράταση, γεγονός που, σε μεγάλο βαθμό, κατέστησε αναμενόμενη τη νέα αναβολή του διαγωνισμού.

Της παράτασης

Λόγω των συνεχών παρατάσεων, η θέση του έργου ύψους 850 εκατ. ευρώ στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, αλλά και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα (ομιλία πρωθυπουργού 16.06), δημιουργεί χαρακτηριστικά ιλαροτραγωδίας.

Τον Δεκέμβριο του 2015 το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για το νέο αεροδρόμιο μπαίνει στην τελική ευθεία, μετά και τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Τότε ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είχε τεθεί η 23η Φεβρουαρίου για να παραταθεί για τις 16 Ιουνίου, με τη διαδικασία να αναβάλλεται για τις 30 Σεπτεμβρίου και να «ανανεώνεται”, όπως όλα δείχνουν, για τα τέλη Οκτωβρίου.

Έτσι, όπως όλα δείχνουν και σύμφωνα με το καλό σενάριο, δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν περίπου έναν χρόνο μετά τις εξαγγελίες Σπίρτζη, με την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών να μην είναι βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθεί ούτε το 2017.

Προβλήματα

Όπως έχει σημειώσει το Capital.gr, η αγορά έχει ζητήσει, από τον Δεκέμβριο του 2015, να υπάρξουν αλλαγές στο διαγωνισμό που σχετίζονται μεταξύ άλλων με:

– Tην αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα το οποίο κυμαίνεται σε ποσοστό από 45% έως 55% του μετοχικού κεφαλαίου.

– Tην αύξηση του συντελεστή βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%

Πλέον, στην αγορά εκτιμούν ότι το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει στις απαιτούμενες αλλαγές, με στόχο το έργο να καταστεί ευκολότερα χρηματοδοτήσιμο, σε μία συγκυρία που η εξασφάλιση των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών είναι δύσκολη.

Ενδιαφέρον

Παρά τις συνεχείς παρατάσεις όμως, το έργο συγκεντρώνει υψηλό ενδιαφέρον, ενώ εκτιμάται ότι θα καταθέσουν προσφορές η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κοινοπρακτικά με ξένη εταιρεία και τα σχήματα Άκτωρ Παραχωρήσεις – Vinci, J&P Άβαξ – Bouygues – Aeroports de Paris και η China State Construction Engineering Co. – Archirodon- Zurich Airport. Θα πρέπει να φανεί ακόμη εάν το project προσελκύσει τους κατασκευαστικούς ομίλους, όπως η ΜΕΤΚΑ και η Intrakat που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν είτε αυτόνομα είτε κοινοπρακτικά στο διαγωνισμό.

Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το Υποδομών, το αεροδρόμιο θα είναι συνολικού εμβαδού 33.350 στρεμμάτων, ο διάδρομος επεκτείνεται από τα 3.000 στα 3.200 μέτρα με δυνατότητα επιπλέον επέκτασης στα 3,8 χλμ., εάν αυτό καταστεί αναγκαίο. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες με στόχο να ενισχυθεί η θέση της Κρήτη ως διεθνής τουριστικός και εμπορικός προορισμός.

Διαφήμιση
Διαφήμιση