HomeΚΡΗΤΗΗ Eurostat, το αεροδρόμιο Καστελίου και η θέση του δημάρχου

Η Eurostat, το αεροδρόμιο Καστελίου και η θέση του δημάρχου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Έντονη ανησυχία έχει προκληθεί τον τελευταίο καιρό για το μέλλον του αεροδρομίου Καστελίου καθώς για άλλη μια φορά φαίνεται ότι κινδυνεύει η πορεία του.

Από την μία πλευρά η κυβέρνηση μετά από μία νέα παράταση – για τεχνικούς όπως είπε λόγους – όρισε την 27η Ιουνίου ως τη νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για το αεροδρόμιο.

Από την άλλη πλευρά, η Eurostat εξαπέλυσε «βόμβα» για τα μεγάλα δημόσια έργα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέτοντας νέους αυστηρότερους κανόνες που έχουν σχέση με τον συνυπολογισμό των σχετικών κονδυλίων στο δημόσιο χρέος.

Όπως αναφέρουν κάποια δημοσιεύματα τον τελευταίο καιρό υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τα νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης – με πρώτο τον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.

Το παράδειγμα με το αεροδρόμιο Καστελίου

Σύμφωνα με το euro2day.gr, στην περίπτωση του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως το Δημόσιο θα διατηρήσει σημαντικό ποσοστό (από 45% έως 55%) της εταιρείας διαχείρισης, κατά το πρότυπο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα.

Ομως, με βάση τους νέους κανόνες της Eurostat για να μη συνυπολογιστεί στο δημόσιο χρέος η κρατική συμμετοχή και τα δάνεια για το έργο στο Καστέλι, το Δημόσιο πρέπει να μειώσει το ποσοστό του στην εταιρεία διαχείρισης σε επίπεδα κάτω του 33%.

Μάλιστα, οι Κοινοτικοί έρχονται να επιβάλουν πρόσθετους κανόνες προς όφελος των ιδιωτών επενδυτών καθώς προβλέπεται πως το Δημόσιο όχι μόνο δεν θα μπορεί να αποκτήσει ποσοστό άνω του 33% (αν δεν θέλει να περιλαμβάνεται στο χρέος η δαπάνη για ένα έργο), αλλά θα αδυνατεί να επιβάλλει και ειδικά δικαιώματα για τον μέτοχο μειοψηφίας. Π.χ. δεν θα μπορεί το Δημόσιο να έχει δικαίωμα βέτο σε αποφάσεις της διοίκησης κ.λπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέοι κανόνες έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατροπή του σχεδιασμού της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία προωθούσε σειρά έργων (και ΣΔΙΤ) με αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου στις εταιρείες διαχείρισης.

Τα σενάρια για εξαίρεση του αεροδρομίου

Την ίδια ώρα υπάρχουν και τα σενάρια που κάνουν λόγο ότι σε αυτούς τους νέους κανόνες της Eurostat αναμένεται να υπάρξουν και εξαιρέσεις.

Μάλιστα, φημολογείται ότι το αεροδρόμιο του Καστελίου ίσως να αποτελεί και μία εξαίρεση. Ωστόσο, βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή και το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Η θέση του δημάρχουθ Μινώα Πεδιάδος

Θέση για το θέμα πήρε ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Ζαχαρίας Καλογεράκης ο οποίος τόνισε μιλώντας στο cretapost:

«Εγώ θεωρώ ότι έχουν λυθεί αυτά τα ζητήματα μεταξύ κυβέρνηση και θεσμών αλλά αν υπάρξει κι άλλη αναβολή το έργο για μας πάει στις καλένδες. Δεν μπορούμε να δεχθούμε άλλο αυτή την κοροϊδία που κρατάει εδώ και 12 χρόνια. Αν τελικά γίνει κάτι τέτοιο τότε ας επικεντρωθούν στο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» ή σε όποια άλλη περιοχή θέλουν προκειμένου να φτιάξουν αεροδρόμιο».

Διαφήμιση
Διαφήμιση