HomeΚΡΗΤΗΤα σχέδια της Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια – Τι θα γίνει στο αεροδρόμιο Χανίω

Τα σχέδια της Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια – Τι θα γίνει στο αεροδρόμιο Χανίω

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευαστικών εργασιών διαθέτει η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σύμφωνα με τη συμφωνία παραχώρησης που συνοδεύει το υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχέδιο με τις διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας με τους πιστωτές. Από τη σημαντική αυτή αποκρατικοποίηση το Δημόσιο θα εισπράξει 1,234 δισ. ευρώ, έχει λαμβάνειν ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται, ετησίως, ως ποσοστό 28,2% και 28,94% των ebitda των περιφερειακών της ομάδας Α και Β, αντίστοιχα.

Υπολογίζεται ακόμη, βάσει των προβλέψεων του ελληνογερμανικού κονσόρτσιουμ, ότι έως το τέλος της 40ετους παραχώρησης θα αυξήσει τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών περίπου στα 52 εκατομμύρια.

Τα έργα που η Fraport-Slentel θα υλοποιήσει χωρίζονται σε επικείμενα των οποίων η ολοκλήρωση θα οδηγήσει σε αναπροσαρμογή των τελών και σε μελλοντικά τα οποία θα λάβουν χώρα έως το τέλος της παραχώρησης.

Ο σχεδιασμός για το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων

Σήμερα σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επέκτασης του αεροσταθμού στην ανατολική πτέρυγα του σταθμού, αυξάνοντας το μέγεθος του κατά 17.000 τ.μ. Μόλις ολοκληρωθούν θα ξεκινήσουν εργασίες επέκτασης και στην Δυτική πτέρυγα.

Τα προβλήματα του αεροδρομίου σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με το περιορισμένο μέγεθος της αίθουσας αναχωρήσεων, με τον έλεγχο διαβατηρίων κατά την αναχώρηση να είναι ιδιαίτερα χρονοβόρος διαδικασία.

Τα μελλοντικά έργα περιλαμβάνεται επέκταση του αεροσταθμού με στόχο το μέγεθός του να διαμορφώνεται σε 80.000 τ.μ. έως το τέλος της παραχώρησης.

Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 2,1 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 10 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 3,78%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 15 σε 65,7 χιλιάδες το 2055.

«Aμοιβαία οφέλη» από την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων

Στο μεταξύ, για «αμοιβαία οφέλη» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Fraport, Στέφαν Σούλτε, χαιρετίζοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης των 14 ελληνικών, περιφερειακών αεροδρομίων.

«Πρόκειται για μία κατάσταση “win-win” και για τις δύο πλευρές» τόνισε, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της γερμανικής εταιρείας.

«Η ελληνική αγορά, ειδικά σε όρους τουρισμού, παραμένει πολύ ελκυστική» σημείωσε στη συνέχεια και εκτίμησε ότι τα 14 ελληνικά αεροδρόμια θα έχουν περιέλθουν στα «χέρια» της Fraport έως τα τέλη του 2016.

Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2015, ο Σούλτε σημείωσε ότι οι επιδόσεις της εταιρείας ήταν απολύτως επιτυχημένες, καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 8,5% στα 2,6 δισ. ευρώ.

Κατά 60 εκατ. ευρώ, ενισχύθηκαν και τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία ανήλθαν στα 850 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη τέλος, σημείωσαν αύξηση κατά 18% (45 εκατ. ευρώ), αγγίζοντας το ρεκόρ των 300 εκατ. Ευρώ.

Capital.gr, naftemporiki.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση