HomeΚΡΗΤΗΛ. Αυγενάκης: «Το υδροκέφαλο κράτος του ΣΥΡΙΖΑ: σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένων»

Λ. Αυγενάκης: «Το υδροκέφαλο κράτος του ΣΥΡΙΖΑ: σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένων»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στην δημιουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων με Γενική Γραμματεία Λιμένων και την Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, καθώς και στην αύξηση του υδροκέφαλου κράτους, αναφέρονται ο Βουλευτής Εύβοιας κ. Σίμος Κεδίκογλου, ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης και 32 ακόμη βουλευτές με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβασή τους «Ανησυχία για το ποιο θα είναι τελικά το μέλλον της επένδυσης της ΟΛΠ Α.Ε προκαλεί η στάση, που τηρείτε δεδομένης της πρόθεσής σας να προχωρήσετε στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στην οποία θα μεταφερθούν όλες οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες των Λιμένων.

Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί και το γεγονός, ότι ακόμα δεν έχετε παρουσιάσει κάποιο προσχέδιο, πέρα από δημοσιεύματα, για τη συγκρότηση και δομή της εν λόγω Δημόσιας Αρχής, παρά μόνο διατείνεστε, ότι περιλαμβάνεται στη «συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης με τους θεσμούς, όπως υιοθετήθηκε στον Ν. 4336/2015».

Αποφεύγετε, ως εκ τούτου, να δώσετε σαφείς εξηγήσεις και διερωτόμαστε, για το κατά πόσο στα σχέδια και τις προσπάθειές σας είναι η ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ Α.Ε ή η μεθόδευση της επανακρατικοποίησής της και, κατά συνέπεια, του ελέγχου της μέσα από την επιχειρούμενη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων της στην υπό ίδρυση Δημόσια Αρχή Λιμένων. Σήμερα, προτείνετε τη σύσταση μιας νέας διοικητικής δομής η οποία θα ενεργεί παράλληλα με την ΡΑΛ [Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων] και με την Γενική Γραμματεία Λιμένων του ΥΕΝ, γεγονός, το οποίο θα επιφέρει σύγκρουση αρμοδιοτήτων και αλληλεπικαλύψεις και θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο το ήδη δαιδαλώδες δημόσιο σύστημα, εντός του οποίου θα κληθεί να δράσει ο οποιοσδήποτε νέος επενδυτής. …

Δεδομένου, ότι ο διαγωνισμός της ΟΛΠ Α.Ε έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και εφόσον, προφανώς, προτίθεστε να προχωρήσετε στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένων Πειραιά, τίθενται προς διερεύνηση σοβαρά οικονομικά ζητήματα, όπως αυτό της χρηματοδότησής της και όλα αυτά ενώ ο επενδυτής κατέθεσε, μετά από παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού, βελτιωμένη προσφορά για την οριστικοποίηση της σύμβασης.

Από τις παραπάνω ενέργειες αυτές, προκύπτουν τα ακόλουθα: (1) Αύξηση του κράτους και μάλιστα σε ένα τομέα καθαρά επιχειρηματικής δραστηριότητας (2) Ουσιαστική κατάργηση των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών όπως η ΡΑΛ και η υποκατάσταση τους από προσκείμενους στον Υπουργό συνδικαλιστές, δημάρχους, κομματικά στελέχη (3) Προσπάθεια ανατροπής και τουλάχιστον παρεμπόδισης μιας μεγάλης επένδυσης με θετικό αποτέλεσμα στο ΑΕΠ, στην Απασχόληση, στο Δημόσιο χρέος (βλ. Μελέτη ΙΟΒΕ Μάρτιος 2016) με την δημιουργία ενός ΝΠΔΔ που ξαναφέρνει τον ΟΛΠ στην προ του 1998 κατάσταση.

Τέλος με την κοινοβουλευτική τους παρέμβαση ρωτούν

«1. Γιατί θεωρείτε, ότι είναι απαραίτητη η σύσταση μίας επιπλέον διοικητικής δομής υπό τη μορφή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων από τη στιγμή που υπάρχει πλήρης κάλυψη των διοικητικών αρμοδιοτήτων εποπτείας μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμένων από τις ήδη υπάρχουσες δημόσιες δομές, όπως είναι η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων και η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων; 2. Πώς και από πού θα εξευρεθούν πόροι για τη χρηματοδότηση ενός επιπλέον διοικητικού ελεγκτικού μηχανισμού και κατά πόσο, σε μία ήδη πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία, έχετε συνυπολογίσει την επιβάρυνση που θα επιφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό η σύστασή του;».

Διαφήμιση
Διαφήμιση