HomeΚΡΗΤΗΈρευνα: Aσφαλής προορισμός για τους τουρίστες η Κρήτη – Το προφίλ των τουριστών

Έρευνα: Aσφαλής προορισμός για τους τουρίστες η Κρήτη – Το προφίλ των τουριστών

Διαφήμιση
Διαφήμιση

H ασφάλεια είναι ένας από τους βασικούς λόγους, που οι τουρίστες επιλέγουν για τις διακοπές τους τα Χανιά και γενικότερα την Κρήτη, σύμφωνα με την έρευνα, που διενεργεί κάθε χρόνο το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ), το Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο Κρήτης για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων.

Το ερώτημα για την ασφάλεια τέθηκε για πρώτη φορά στην εφετινή έρευνα, που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα το βράδυ στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στα Χανιά και έλαβε 75% θετικές απαντήσεις, αναδεικνύοντας την ασφάλεια σε βασικό κριτήριο επιλογής του προορισμού, όπως αναφέρει το tornosnews.gr.

Οι λόγοι που επιλέγουν Κρήτη

Οι φυσικές ομορφιές και το κλίμα έχουν πάντα τον πρώτο λόγο για την επιλογή του προορισμού, με ποσοστό 97%. Η τοπική κουζίνα με ποσοστό 79% και και η σχέση τιμής κόστους με 77% είναι οι υπόλοιποι βασικοί λόγοι για την επιλογή των Χανίων και της Δυτικής Κρήτης, που παρακολουθεί η έρευνα.Οι αρχαιολογικοί χώροι με 39% και μόλις με 21% η διασκέδαση είναι οι άλλοι λόγοι επιλογής της περιοχής από τους τουρίστες.Υψηλό ποσοστό ικανοποίησης, που φτάνει στο 95%, καταγράφεται για το επίπεδο παροχής υπηρεσιών (συμπεριφορά των ανθρώπων, εστιατόρια/ταβέρνες, καφετέριες, μέσα μεταφοράς,  αεροδρόμιο).

Για τους παραπάνω λόγους, το 93% δηλώνει την επιθυμία του να ξανάρθει στη Δυτική Κρήτη για διακοπές.

Τα παράπονα είναι ίδια με τις προηγούμενες χρονιές: οδικό δίκτυο, σήμανση και καθαριότητα σε δρόμους, παραλίες και πλατείες.

“Τα αποτελέσματα της έρευνας μας γεμίζουν με αισιοδοξία. ‘Εχουμε ένα προφίλ επισκέπτη που είναι αξιοζήλευτο. Εκεί που υστερούμε, φάνηκε για ακόμα μια χρονιά, είναι οι υποδομές, όμως φαίνεται πως αν προσπαθήσουμε, μπορούμε να κάνουμε τα Χανιά παγκόσμιο προορισμό, όπως ακριβώς τους αξίζει” τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Μανώλης Γιαννούλης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαπίστωση της έρευνας (με 4.000 ερωτηματολόγια): Για πρώτη φορά οι μη Σκανδιναβοί τουρίστες τείνουν να προσεγγίσουν τους Σκανδιναβούς, που κυριαρχούσαν επί χρόνια στη Δυτική Κρήτη.

Από ποιες χώρες προέρχονται

Με συνεχή αύξηση την τελευταία 5ετία κατά 176% συνολικά, οι μη Σκανδιναβοί είχαν φέτος μερίδιο 48,7% στο σύνολο των αφίξεων, έναντι 51,3% των Σκανδιναβών. Που οφείλεται αυτή η εξισορρόπηση; Είπε ο διευθυντής του Μ.Α.Ι.Χ. Γιώργος Μπαουράκης: “Οι εταιρείες χαμηλού κόστους, έχουν δώσει μια τρομακτική ώθηση στον τουρισμό στα Χανιά, η οποία αφορά κυρίως πολίτες μη σκανδιναβικών χωρών”.

Ο επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Γιώργος Ατσαλάκης, εξάλλου, παρατήρησε : “Τα τελευταία χρόνια, έχουμε χάσει 23% από την Ευρωζώνη αλλά τις έχουν αντισταθμίσει αφίξεις από άλλες χώρες, όπως Ρωσία, Ισραήλ και Πολωνία ενώ βλέπουμε ότι και η Κίνα μπαίνει πολύ δυναμικά”.

Από τους μη Σκανδιναβούς, το 91% έρχεται στα Χανιά με Ryanair. Αύξηση κατά 26% υπήρξε φέτος στους Γερμανούς.Πρώτη εθνικότητα, πάντως, παραμένουν οι Σουηδοί (156.000 επισκέπτες), που αποτελούν το 16,6% των συνολικών αφίξεων. Ακολουθούν οι Νορβηγοί με 15,6%, οι Δανοί με 12,8%, οι Βρετανοί έχουν μερίδιο 11,2% και οι Γερμανοί 7,9%.

Το προφίλ των τουριστών της Δυτικής Κρήτης

Η πλειονότητα είναι ηλικίας μεταξύ 25 – 54 ετών. Οι περισσότεροι έχουν ξαναεπισκεφθεί την περιοχή. Είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου και εισοδήματος, αφού τρεις στους τέσσερις είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό 76% ενώ έξι στους δέκα δηλώνουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα άνω των 45.000 ευρώ, ξοδεύοντας κατά τη διάρκεια των 9 ημερών που διαμένουν στη Δυτική Κρήτη κατά μέσο όρο 390 ευρώ κατά κεφαλήν, εκτός των δαπανών που αφορούν τα αεροπορικά τους εισιτήρια και το κόστος διαμονής.

Το 60% είναι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι. Ο μέσος όρος διακοπών είναι οι 9 ημέρες, το 55% διαμένει στον Πλατανιά και την Αγία Μαρίνα, το 66% επιλέγει ξενοδοχεία (το 74% απ’ αυτούς 3 και 4 αστέρων) και το 26% ενοικιαζόμενα δωμάτια, στούντιο. Το 30% επιλέγει πακέτο all inclusive. To 72% των κρατήσεων γίνεται μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και on line.

Η πλειονότητα θεωρεί τις τιμές κανονικές προς φτηνές σε σχέση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, με τη σχέση τιμής/ποιότητας προσφερομένων υπηρεσιών και προϊόντων να κρίνεται καλύτερη.

Οι τουρίστες χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ σε ποσοστό 52% για τις μετακινήσεις τους, αλλά και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, σε ποσοστό 49,5%, ενώ κάνουν χρήση και των ταξί για τις διάφορες περιηγήσεις τους σε ποσοστό 34,5%.

Από τα ντόπια προϊόντα ενδιαφέρονται για το τοπικό κρασί σε ποσοστό 54%, το ελαιόλαδο σε ποσοστό 49,3% και τον φυσικό χυμό πορτοκαλιού σε ποσοστό 47,5%, ενώ για τις βραδινές εξόδους τους επιλέγουν ταβέρνες και καφετέριες, ενώ λίγοι είναι αυτοί που ξοδεύουν χρήματα για διασκέδαση τη νύκτα.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των τουριστών στη Δυτική Κρήτη είναι το Ελαφονήσι και ακολουθούν τα Μουσεία, ο Μπάλος, τα Φαλάσαρνα, το Φαράγγι της Σαμαριάς, η Σούγια και η περιοχή της Απτέρας. Στους εκτός Χανίων προορισμούς επιλέγονται η Κνωσσός και η Φαιστός στο Ηράκλειο.

Η έρευνα, τέλος, διαπιστώνει ότι ο παράκτιος τουρισμός και η εποχικότητα αποτελούν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του τουρισμού στη Δυτική Κρήτη. Η αύξηση της προστιθέμενης αξίας στον κλάδο παραμένει ζητούμενο ενώ σε συνδυασμό με τη διάβρωση των ακτών και την κλιματική αλλαγή που απειλούν ευθέως αυτό το “μοντέλο”,  ο εμπλουτισμός των τουριστικών υπηρεσιών, η διαφοροποίηση και η εξατομίκευση του “προϊόντος” αποτελούν μονόδρομο εφεξής για την περιοχή.

Διαφήμιση
Διαφήμιση