HomeΚΡΗΤΗΜετά τη συμφωνία η «ανάσταση» για τα δημόσια έργα – Κινέζοι θέλουν το αεροδρόμιο Καστελλίου

Μετά τη συμφωνία η «ανάσταση» για τα δημόσια έργα – Κινέζοι θέλουν το αεροδρόμιο Καστελλίου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με καθυστέρηση εξαμήνου, εξαιτίας της ελλιπούς προετοιμασίας από την προηγούμενη κυβέρνηση και των σοβαρών προβλημάτων ρευστότητας, αναμένεται πως θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τα νέα μεγάλα έργα. Ψάχνουν λεφτά για τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με το euro2day.gr, η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και η υπογραφή της συμφωνίας θα ανοίξει τον δρόμο για την προκήρυξη σειράς διαγωνισμών που εκκρεμούσαν εδώ και μήνες, εξαιτίας των τεράστιων προβλημάτων ρευστότητας του δημοσίου και του φόβου πως ουδείς θα ενδιαφερθεί για συμμετοχή σε έργα μιας χώρας που βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Παράλληλα υπάρχει η ελπίδα πως μπορούν να επιλυθούν σοβαρές εκκρεμότητες σε εν εξελίξει έργα όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, η παρα-Ιονία οδός κ.λπ.

Ετσι, στο συρτάρι του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη βρίσκονται διαγωνισμοί που μπορούν να προκηρυχθούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και το τμήμα Πάτρα-Πύργος (το οποίο τεμαχίστηκε σε οκτώ ξεχωριστούς διαγωνισμούς).

Στην «ουρά» μπαίνουν και άλλα έργα τα οποία στο υπουργείο θέλουν να προχωρήσουν, αλλά πρέπει να αναζητήσουν πόρους από άλλες πηγές καθώς το επόμενο ΕΣΠΑ δεν αρκεί, με κορυφαίο παράδειγμα τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, την οποία ο προηγούμενος υπουργός Υποδομών θα είχε προκηρύξει από τον περασμένο Δεκέμβριο…

Την επόμενη εβδομάδα πραγματοποιείται η τελευταία συνάντηση με τους συμβούλους για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, ο διαγωνισμός για το οποίο μπορεί να βγει στον αέρα μέχρι τον Δεκέμβριο, με νέους όρους. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται πρόβλεψη για την άμεση συμμετοχή του δημοσίου (αρχικά ανέρχονταν σε 220.000.000 ευρώ), τα αντισταθμιστικά οφέλη που θα έχει η τοπική κοινωνία. Εξετάζεται, επίσης, συμμετοχή των επενδυτών και στο πρόσθετο κόστος του έργου όπως η απαλλοτριώσεις κ.λπ. Υπενθυμίζεται πως για το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενδιαφέρονταν τρία-τέσσερα σχήματα ελληνικών και ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων, ενώ ενδιαφέρον είχαν επιδείξει και οι Κινέζοι.

Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος, ο πρώτος διαγωνισμός μπορεί να προκηρυχθεί ακόμα και εντός του Σεπτεμβρίου και θα αφορά το πρώτο τμήμα από Πύργο προς Πάτρα. Ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να προκηρύξει ως ενιαίο έργο την κατασκευή/αναβάθμιση των 75 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 443.000.000 ευρώ, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας αποφάσισε να το σπάσει σε πολλά τμήματα ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες.

Νέα πρόταση επίλυσης των προβλημάτων έχει κατατεθεί για το μετρό Θεσσαλονίκης, υποστηρίζουν στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εξηγήσουν γιατί δεν τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα στο οποίο είχαν δεσμευτεί. Η κατασκευαστική κοινοπραξία, που έχει σταματήσει εδώ και μήνες τις εργασίες, ζητεί συγκεκριμένο ύψος αποζημιώσεων, με την κυβέρνηση να έχει θέσει πλαφόν στο ποσό που μπορεί να δώσει, ώστε να επιστρέψουν οι εργολάβοι στα εργοτάξια.

Οσο για τους νέους διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις του μετρό Αθήνας, την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα κ.λπ., στο υπουργείο υποστηρίζουν πως δεν υπάρχουν αρκετά κονδύλια ώστε να ενταχθούν στο επόμενο ΕΣΠΑ, παρά τις σχετικές εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης.

Το ενδιαφέρον είναι πως τώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται να συζητά εναλλακτικά μοντέλα χρηματοδότησης, με ενισχυμένη συμμετοχή ιδιωτών, ενώ στο παρελθόν κατήγγειλε αντίστοιχα σχέδια.

Διαφήμιση
Διαφήμιση