HomeΚΡΗΤΗΓνωρίστε τον… Mr. Quizdom – O Κρητικός δημιουργός του πιο διάσημου παιχνιδιού

Γνωρίστε τον… Mr. Quizdom – O Κρητικός δημιουργός του πιο διάσημου παιχνιδιού

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το όνομά του είναι Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, έχει καταγωγή (όπως εύλογα… φανταστήκατε εξαιτίας του επιθέτου του) από την Κρήτη, είναι μόλις 30 ετών κι έχει καταφέρει να εθίσει περισσότερους από 1.000.000 χρήστες στον κόσμο του Quizdom.

Ένας νέος επιχειρεί στην Ελλάδα της κρίσης και τα καταφέρνει. Αυτή η φράση θα μπορούσε να συνοψίσει την ιστορία του Τριαντάφυλλου, ο οποίος βαρέθηκε τα μαθηματικά και αποφάσισε να κάνει κάτι δικό του. Κάτι που βέβαια ήξερε πως θα γίνει από τα 14 του χρόνια, όταν και πούλησε το πρώτο παιχνίδι που δημιούργησε.

Για όσους δεν γνωρίζουν το Quizdom που έχει κάνει… πάταγο, να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα παιχνίδι ερωτήσεων σε κινητά iOS και Android. Μία ερώτηση, τέσσερις πιθανές απαντήσεις. Πως τότε, κάτι τόσο απλό κατάφερε να διαγράψει μία τόσο εντυπωσιακή πορεία και να γίνει σημείο αναφοράς;

Με πολύ απλά λόγια μας εξήγησε την συνταγή της επιτυχίας του ο Τριαντάφυλλος, τον οποίο συναντήσαμε στο κέντρο της Αθήνας. Μία συνάντηση που ξεκίνησε με μία ανακουφιστική ηλιοφάνεια και ολοκληρώθηκε με μία ακατανόητη καταιγίδα.

Η πραγματική “καταιγίδα” ωστόσο, ήταν ο Τριαντάφυλλος. Κι αυτό γιατί σαν… σωστός μαθηματικός, εξιστορούσε το προσωπικό του, απόλυτο success story, σαν να σου λέει πως 1+1=2!

KSYLOYRHS1

Το… who is who του Τριαντάφυλλου Ξυλούρη

Ποιος είναι όμως ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης;

Τριαντάφυλλος: “Εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Γερμανία. Σπούδασα μαθηματικά, έκανα διδακτορικό στα μαθηματικά, είχα ασχοληθεί και με προγραμματισμό και με ενδιέφεραν πάντα τα IT startups. Μεγάλωσα στην δεκαετία του ’90 που άρχισαν τα πρώτα startups, όπως το ebay, το amazon. Όλοι τότε είχαμε έναν υπολογιστή και λέγαμε γιατί να μην κάνουμε ένα δικό μας;

Είχα προγραμματίσει όταν ήμουν 13 το πρώτο μου παιχνίδι, το πούλησα όταν ήμουν 14, στα 18 είχα εταιρεία που πουλούσε ιστοσελίδες οπότε πάντα σκεφτόμουν να κάνω κάτι. Δεν το έκανα, σπούδασα μαθηματικά και δούλεψα σαν σύμβουλος εταιρειών αλλά μετά σκέφτηκα ότι ήρθε η ώρα να κάνω κάτι δικό μου. Είχα πολλές ιδέες και μία από αυτές ήταν το Quizdom, σαν social παιχνίδι. Ήμασταν πολλά άτομα στην αρχή αλλά κυρίως εγώ. Ήμουν full time και έβαλα όλα τα έξοδα που χρειάζονταν από χρήματα που είχα μαζέψει από την εταιρεία που εργαζόμουν. Είχα δει μαζί με άλλους ότι είναι ένα πολύ ωραίο concept που υπάρχει σε πολλές χώρες και γλώσσες. Έκανα έρευνα και είδα ότι δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα” απαντά κάνοντας… απλή υπόθεση την επόμενη ερώτηση.

Η επιλογή της Γερμανίας

Γιατί Ελλάδα και όχι Γερμανία εφόσον ήσουν ήδη εκεί;

Τριαντάφυλλος: “Τότε ήμουν στην Γερμανία, αλλά σκεφτόμουν να κάνω ένα IT project ειδικά με προγραμματιστές στην Ελλάδα επειδή αρχικά μου άρεσε η Ελλάδα και την αγαπώ. Την ήξερα από τις διακοπές και τους συγγενείς μου και ήθελα να κάνω κάτι στην Ελλάδα. Από την άλλη ήξερα ότι υπάρχουν πολλοί καλοί προγραμματιστές στην Ελλάδα που δεν τους απορροφάει τόσο γρήγορα η οικονομία. Αυτοί οι δύο λόγοι με έκαναν να ασχοληθώ περισσότερο με τη χώρα μας, μήπως μπορώ να βοηθήσω κι εγώ με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Γι’ αυτό αποφάσισα να κάνω το Quizdom. Η απόφαση πάρθηκε στις αρχές του 2014 και βγήκαμε live στις 31 Ιουλίου του 2014 σε iOS και σε Android παράλληλα.

Στην Γερμανία επίσης υπήρχαν πολλές εφαρμογές που θα ήταν ανταγωνιστικές γι’ αυτό το απέκλεισα. Υπήρχαν άλλες χώρες που από άποψη πληθυσμού ήταν καλύτερες επιλογές. Σε μία τέτοια εφαρμογή δεν θα μιλήσεις για χώρα αλλά για γλώσσα. Οπότε αν το δεις “ελληνόφωνα”, μετράς μαζί με την Κύπρο περίπου 12 εκατομμύρια πληθυσμό που είναι σχετικά μικρός. Επίσης τα λεφτά που θα βγάλεις ανά χρήστη θα είναι σίγουρα λιγότερα από τις περισσότερες αναπτυσσόμενος χώρες. Κι αυτό γιατί ο ρυθμός των διαφημίσεων θα είναι πιο χαμηλός. Από άποψη business λοιπόν, αν βάλεις την Ελλάδα σε ένα excel μαζί με άλλες 50 χώρες και δεις το market potential, θα είναι πολύ κάτω. Έλα όμως που είμαι Έλληνας και μ’ αρέσει η Ελλάδα και πήγε πάνω! Μερικές φορές χρειάζεται να είσαι και κοντά στην κουλτούρα”.

Τι κάνει το Quizdom τόσο ιδιαίτερο; Και ρωτάω γιατί σαν concept είναι κάτι που συναντάς σε αρκετά παιχνίδια.

Τριαντάφυλλος: “Το γεγονός ότι υπάρχει παντού, είναι ένδειξη ότι είναι ένα καλό concept. Είναι πιο πολύ θετικό ότι υπάρχει παντού παρά αρνητικό. Επίσης είναι εθιστικό γιατί διαλέγεις κάτι και θέλεις να είναι σωστό. Κι αν δεν είναι σωστό, στο Quizdom γίνεται κόκκινο και βγάζει κι έναν όχι ευχάριστο ήχο, οπότε θα παίξεις μέχρι να βγει πράσινο και να ακουστεί ένας ευχάριστος ήχος. Άρα είναι και ψυχολογικά εθιστικό κι ακόμη περισσότερο ενώ το παίζεις σε κινητό και πατάς τις απαντήσεις για να βγουν αυτοί οι ήχοι. Το δεύτερο κομμάτι είναι πως μέχρι τώρα δεν μπορούσες να παίξεις εναντίον άλλων παικτών κι αυτό είναι η πρωτοτυπία του παιχνιδιού. Ακόμη στα θετικά βάζουμε ότι μαθαίνεις πράγματα και δεν χάνεις τον χρόνο σου άσκοπα, ενώ τα levels και τα rankings δημιουργούν και λίγο ανταγωνισμό. Τέλος, νομίζω ότι δίνουμε έναν καλό συνδυασμό ερωτήσεων. Και εύκολες και δύσκολες και αστείες και περίεργες, κάτι που νομίζω ότι κάνει το παιχνίδι ευχάριστο και διασκεδαστικό”.

KSYLOYRHS

Το ότι η βάση είναι στην Γερμανία, αφορούσε μόνο στο ότι ζούσες εκεί ή έπαιξε ρόλο και το πολιτικό κλίμα στην Ελλάδα για να μην την επιλέξεις ως έδρα;

Τριαντάφυλλος: “Δεν έπαιξε τόσο μεγάλο ρόλο. Ήταν πιο εύκολο γιατί συνεχίζω να διατηρώ επαφές στην Γερμανία και είμαι πολύ συχνά εκεί. Ήξερα καλύτερα τα φορολογικά της Γερμανίας και έχω κι έναν φοροτεχνικό εκεί που με βοήθησε. Επειδή σκοπεύουμε να το κάνουμε παγκοσμίως, η νομική βάση της εταιρείας είναι στην Γερμανία. Βέβαια έχω ακούσει το ότι εδώ οι νόμοι μπορούν να σου δυσκολέψουν τη ζωή. Δεν μπορώ να τα κρίνω. Με το ελληνικό κράτος δεν υπάρχει κάποια εμπλοκή αλλά ο λόγος είναι ότι σκεφτόμασταν να έχει το project παγκόσμια βάση. Ούτως ή άλλως οι εφαρμογές αυτές διατίθενται μέσω των app stores που είναι μία παγκόσμια κοινότητα. Δηλαδή νομικά παρέχουμε μία εφαρμογή παγκοσμίως.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, προφανώς υπάρχουν προβλήματα αλλά το πιο σπουδαίο είναι ότι στην Ελλάδα λείπει η νοοτροπία για να δημιουργήσει κάποιος κάτι τέτοιο. Από την μία λείπουν κάποιες γνώσεις και η εμπειρία στον τομέα του start up. Τα IT start ups λειτουργούν με μία πολύ διαφορετική λογική που δεν είναι δύσκολη αλλά πρέπει να την μάθεις. Στην Ελλάδα υπάρχει πιο πολύ το προσωπικό στυλ, δηλαδή κάποιος να δημιουργεί κάτι τέλειο αλλά χρονοβόρο. Τα IT λειτουργούν διαφορετικά. Ξεκινάς γρήγορα, παίρνεις feedback, κάνεις ό, τι θέλουν οι άλλοι.

Επίσης λείπει το όραμα. Οι νέοι Έλληνες δεν πιστεύουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν κάτι. Έχουν χάσει την ελπίδα τους κάτι που είναι τραγικό. Δεν μπορώ να πω τι φταίει αλλά από όσα έχω δει, για να προωθηθεί κάτι στην Ελλάδα χρειάζεται περισσότερο η «γνωριμία» και λιγότερο το ότι έχω ένα φοβερό product και γι’ αυτό το αγοράζουν. Γι’ αυτό ίσως δεν έχουν αυτό το όραμα κι έχουν χάσει την ελπίδα. Πιστεύουν ότι είναι «μικροί» ότι δεν μπορούν να βγάλουν κάτι διαφορετικό. Εδώ όποιος είναι κάτω των 30 θεωρείται μικρός. Στην Αμερική ο 30άρης έχει κάνει τρεις εταιρείες”.

newsit.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση