HomeΚΡΗΤΗΝέα πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών η Κ. Μαυράκη

Νέα πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών η Κ. Μαυράκη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η Κατερίνα Μαυράκη είναι η νέα πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών του δήμου Ηρακλείου.

Μετά τις σχετικές αρχαιρεσίες το νέο Δ.Σ. της Ένωσης είναι:

Κατερίνα Μαυράκη – 12ο δημοτικό, πρόεδρος, Μουδάτσου Βαγγελία – 2ο γυμνάσιο, αντιπρόεδρος, Καμούρης Ηλίας – 6ο Γυμνάσιο και Πειραματικό, γενικός γραμματέρας, Συντυχάκη Πόπη – 6ο γυμνάσιο και 6ο δημοτικό, αναπληρώτρια γραμματέας, Σκεπάρνη Ασημίνα – 4ο δημοτικό Αλικαρνασσού, ταμίας, Ρίτα Νιονάκη – 75ο νηπιαγωγείο, αναπληρώτρια ταμίας και μέλη: Αναστασάκης Νίκος – 46ο δημοτικό και 11ο λύκειο, Νάκης Γιώργος – 6ο γυμνάσιο, Κλειώ Στρατάκη – 11ο λύκειο

Εξελεγκτική επιτροπή

Πασπαλάκης Μιχάλης  (46ο Δημοτικό)

Σπετσίδης Χρυσόστομος (54ο Δημοτικό)

Τσαφή Γεωργία (2ο Γυμνάσιο)

Δημοτική επιτροπή παιδείας

ΤΑΚΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ  Κουτσαυτάκης Πολύδωρας ( 65ο Νηπιαγωγείο)

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  Πατεράκης Νίκος (11ο Λύκειο)

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Α’ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΑΚΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ  Σαραντόπουλος Κώστας (5ο Λύκειο)

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  Σπετσίδης Χρυσόστομος (54ο Δημοτικό)

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Β’ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΑΚΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ  Πασπαλάκης Μιχάλης  (46ο Δημοτικό)

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  Σκεπάρνη Ασημίνα (4ο Δημοτικό  Αλικαρνασσού)

Αντιπρόσωποι στην Ομοσπονδία Γονέων

Συντυχάκης Μανώλης

Ορφανός Στέλιος

Μαυράκη Κατερίνα

Κιαμούρης Ηλίας

Μουδάτσου Βαγγελία

Η ανακοίνωση της συνέντευξης Τύπου

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου με την πολύτιμη αγωνιστική της δράση καταξιώθηκε στη συνείδηση του γονεϊκού κινήματος ως το όργανο που μάχεται για ένα σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν για όλους τους μαθητές, ισότιμο για όλους χωρίς κοινωνικές , φυλετικές ή θρησκευτικές διακρίσεις.

Ο ρόλος της και την επόμενη διετία 2015-2017 θα είναι καταλυτικός, μετατρέποντας κάθε προβληματισμό των γονέων, κάθε αρνητικό συναίσθημα ή απογοήτευση σε μια οργανωμένη και συνειδητοποιημένη διεκδίκηση. Θα έχει σαν πρώτη προτεραιότητα αλλά και πρωταρχικό στόχο την κινητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων γονέων αλλά και ΔΣ Συλλόγων Γονέων του Δήμου Ηρακλείου  στην κατεύθυνση της συλλογικής διεκδίκησης και του οργανωμένου αγώνα για  δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους τους νέους.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου θα συνεχίσει το επόμενο διάστημα να αναδεικνύει τα σοβαρά και χρόνια κτιριακά προβλήματα των γερασμένων σχολείων που υπάρχουν στο δήμο Ηρακλείου, την   παντελή έλλειψη αντισεισμικής θωράκισης  και συστηματικού δευτεροβάθμιου ελέγχου των σχολικών κτιρίων της πόλης μας, με αφορμή την πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα που  καταγράφεται  στη χώρα μας.

Θα σταθεί απέναντι σε κάθε προσπάθεια κατάργησης ή συγχώνευσης σχολείων, δημιουργίας  πολυπληθών τμημάτων όπου στοιβάζονται μικροί μαθητές με το πρόσχημα του δημοσιονομικού κόστους. Θα συνεχίσει να παρεμβαίνει  στην Τοπική Αυτοδιοίκηση  μέσα από τα όργανα στα οποία συμμετέχει και να διατυπώνει το αίτημα για αύξηση των κονδυλίων προς τις Σχολικές Επιτροπές , διαγραφή όλων των χρεών προς τις ΔΕΚΟ, κατάργηση του ΦΠΑ στις προμήθειες , αγορές και συναλλαγές των σχολικών επιτροπών και των σχολείων. Δωρεάν ρεύμα και νερό στα σχολεία, άμεσα αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο για όλα τα σχολεία.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε ένα δυνατό και μαζικό γονεϊκό κίνημα που να είναι προσανατολισμένο στον αγώνα για το σχολείο που έχουμε ανάγκη. Με πολύμορφη, συνεχή και συνεπή δράση, με συμμαχίες και προσανατολισμό ρήξης με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής που έχει στο στόχαστρο κάθε εργαζόμενο και ακυρώνει το μέλλον της νέας γενιάς.

Οι περιβόητες «καινοτομίες» που έγιναν στην εκπαίδευση τα προηγούμενα χρόνια οδήγησαν στην «άνθιση» ενός «νέου σχολείου» ακόμα πιο υποβαθμισμένου και με ποιο έντονα ταξικά χαρακτηριστικά.

Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή νομοσχέδιο και τροπολογίες, που, ανάμεσα στα άλλα, αφορούν την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πρόκειται για νομοθετικές πρωτοβουλίες που δεν καταργούν κανέναν από τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους της προηγούμενης συγκυβέρνησης (4186/2013- «Νέο Σχολείο», 3966/2011-«Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία), όπως ζητούσε το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Τροποποιούν ορισμένες μόνο διατάξεις τους, «λειαίνουν» ορισμένες «οξείες γωνίες» και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, του «Νέου Σχολείου», της στρατηγικής της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση.

Το “νέο σχολείο” και με τη σημερινή κυβέρνηση δεν παύει να προωθεί την κεντρική επιδίωξη της στρατηγικής ΕΕ, ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση.  Αποτελεί τη  λεγόμενη Δια Βίου Μάθηση, δηλαδή την προώθηση της εφήμερης, ευέλικτης και διαρκώς επαναλαμβανόμενης κατάρτισης και απόκτησης δεξιοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε στιγμή ο εργαζόμενος να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, σε μια περίοδο που το κεφάλαιο χρειάζεται έναν εργαζόμενο με τα προαναφερόμενα φτηνά και ευέλικτα χαρακτηριστικά.

Βαδίζουμε προς την σχετικά αυτόνομη-διαφοροποιημένη-ανταγωνιστική σχολική μονάδα, πολλές φορές στο όνομα της λεγόμενης παιδαγωγικής ελευθερίας, με ευθύνη για τα οικονομικά της, την επιλογή αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων και εκπαιδευτικών. Η «αυτόνομη» σχολική μονάδα είναι περισσότερο «ευαίσθητη» στις απαιτήσεις των «πελατών», η συντήρηση ή η ανάπτυξή της εξαρτάται άμεσα από τη «ζήτηση» των εκπαιδευτικών ή ερευνητικών «προϊόντων» τους, την αξιολόγησή της από την αγορά. Η διαφοροποίηση στηρίζεται στην ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ-ΕΥΕΛΙΞΙΑ που συνδέεται με ντόπια και ευρωπαϊκά προγράμματα, που κατακλύζουν πλέον καθημερινά τα σχολεία και τσακίζουν τη σκέψη των παιδιών, και φυσικά στη λεγόμενη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Σήμερα σε μια εποχή που ο πλούτος και τα υλικά μέσα αφθονούν, αποτελεί κραυγαλέα αντίφαση το γεγονός ότι η βασική εκπαίδευση αντί να διευρύνεται, περιορίζεται σε μια ανασκευασμένη εκδοχή των στοιχειωδών γνώσεων και δεξιοτήτων (γραφή, ανάγνωση, αρίθμηση, χρήση Η/Υ και ξένης γλώσσας, επικοινωνιακές δεξιότητες, επιχειρηματικότητα). Η εξασφάλιση βασικής – γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά, μέσα από ΕΝΙΑΙΟ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, με σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση και καλλιέργεια της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί ανάγκη της εποχής. Εκφράζει τη προσδοκία όλων μας για ισότιμη παροχή του δικαιώματος στη μόρφωση, ενώ ταυτόχρονα αντανακλά τις απαιτήσεις της σύγχρονης παραγωγής για υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο από αυτό των προηγούμενων γενιών.

Εμείς οι γονείς απορρίπτουμε τη θεωρία ότι υπάρχουν μαθητές που δεν παίρνουν τα γράμματα και γι’ αυτό δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη γενική εκπαίδευση και πρέπει να αρκούνται μόνο στα στοιχειώδη. Παιδαγωγικοί και προπαντός κοινωνικοί είναι οι λόγοι που ορισμένοι μαθητές παρουσιάζουν υστέρηση στις μαθητικές τους επιδόσεις.

Υποκριτικό είναι ακόμη το επιχείρημα ότι η πρόωρη επαγγελματική εκπαίδευση προετοιμάζει καλύτερα για την επαγγελματική ζωή. Η επέκταση της γενικής εκπαίδευσης όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα, ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα και κινητικότητα των νέων, καθώς η πλατιά γενική παιδεία, η απόκτηση γενικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία, είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων όπως η δημιουργικότητα και η πολυμέρεια.

Το ενιαίο βασικό σχολείο προϋποθέτει έναν τύπο σχολείου με ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και ενιαία – δωρεάν βιβλία, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα. Είναι σχολείο που εξασφαλίζει τη δωρεάν παροχή σε όμοιες συνθήκες της απαραίτητης σε όλους μόρφωσης, παίρνοντας ιδιαίτερα μέτρα για την ένταξη των παιδιών των μεταναστών και των μειονοτήτων, για τα άτομα με αναπηρίες και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Η όποια επαγγελματική εξειδίκευση να αποκτάται μετά το τέλος του ενιαίου 12χρονου σχολείου. Μέσα από δημόσιες ειδικές επαγγελματικές σχολές , που θα εξασφαλίζουν την υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Όσοι θέλουμε να ζήσουν τα παιδιά μας σ’ έναν καλύτερο κόσμο, οφείλουμε να συντονίσουμε τα βήματά μας μαζί τους και έντιμα να διεκδικήσουμε την παιδεία και την κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών:

  • Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά.
  • Ένα Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, για τη διεύρυνση της βασικής-γενικής εκπαίδευσης, χωρίς τον ξεπερασμένο διαχωρισμό σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο και την ταξική και αντιπαιδαγωγική διάκριση σε Γενικό και Επαγγελματικό δίκτυο σχολικής εκπαίδευσης, για να μην γίνεται πρόωρη επαγγελματική επιλογή και εκπαίδευση, πριν τη συμπλήρωση του σύγχρονου μορφωτικού έργου του σχολείου και την ενηλικίωση του νέου ανθρώπου. Σχολείο που θα βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης και της κοινωνικής ζωής, τη θέση και το ρόλο τους μέσα σ’ αυτή. Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά, που θα ολοκληρώνει την εργασία του, χωρίς ανάγκη φροντιστηρίων. Θα διαμορφώνει σταθερές προσωπικότητες, ανθρώπους με χαρακτήρα και κοινωνικές αξίες, για να μπορέσουν να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους. Να κατακτούν όλοι οι μαθητές την άριστη γνώση της μητρικής γλώσσας, τη μαθηματική σκέψη, τη γνώση της φύσης, τη γνώση της ιστορίας, για να καθορίζουν την τύχη τους και την κοινωνική εξέλιξη. Να κατακτούν όλα τα παιδιά το αναγκαίο μορφωτικό επίπεδο που απαιτεί η κοινωνική εξέλιξη για όλους τους ανθρώπους κι όχι να προσαρμόζεται το επίπεδο σε κείνα που κουβαλάει το παιδί από το σπίτι του, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα, την κοινωνική θέση και το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, με ισότιμα ιδρύματα και σχολές, που θα παρέχουν πλήρη επιστημονική ειδίκευση και επαγγελματική ικανότητα στους αποφοίτους τους και θα αναπτύσσουν την έρευνα με αποκλειστικό σκοπό την εξασφάλιση της γενικής προόδου και ευημερίας. Πανεπιστήμια με βιβλιοθήκες, σύγχρονες υποδομές, με διδάσκοντες πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, χωρίς δίδακτρα, με δωρεάν συγγράμματα, μεταφορά, σίτιση, στέγαση, ασφάλιση για όλους τους φοιτητές, με ενιαία πτυχία, υποτροφίες για διδακτορικά και έρευνα. Να αποσυρθεί ο νέος νόμος πλαίσιο. Να μην εφαρμοστούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες που φέρνουν τα ιδιωτικά “πανεπιστήμια” από το παράθυρο, να καταργηθούν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.

Μεταφέρουμε στους Συλλόγους Γονέων το μήνυμα: Δεν το βάζουμε κάτω γιατί πιστεύουμε στο δίκιο του αγώνα. Είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε ένα τιτάνιο αγώνα  για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει…για να μπορούμε να κρατάμε ψηλά το κεφάλι και να κοιτάμε τα παιδιά μας κατάματα.

Διαφήμιση
Διαφήμιση